نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده رقم چندانی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده، رقم بالایی نیست.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به روند ساخت یک طبقه اضافی در مناطق بافت فرسوده تهران گفت: مجوز ساخت این یک طبقه در بافت فرسوده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در بافت فرسوده ساخت یک طبقه اضافی در حال اجراست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی و تخفیف عوارض و در پاسخ به این پرسش که «آیا تخفیف عوارض منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده شده است یا خیر؟»، یادآور شد: در بافت فرسوده رقم عوارض بالا نیست و در واقع رقمی ندارد و رایگان است.

گفتنی است بر اساس بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده، در مجموع در کوچه‌های ۶ متری سه طبقه به چهار طبقه افزایش می‌یابد و در کوچه‌های هشت متری ساختمان‌های چهارطبقه می‌توانند پنج طبقه شوند و در سایر موارد نیز ساخت و ساز تابع طرح تفصیلی است.

بافت فرسوده هفت درصد مساحت پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد، اما از لحاظ قطعات ۳۰ درصد پارسل‌های تهران در این محدوده واقع شده و ۲۰ درصد از جمعیت تهران در این محدوده زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 31599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =