شورای ششم قانون‌گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدالت و توزیع عادلانه منابع و قانون‌مداری از آرمان‌های اساسی انقلاب بوده است و شورای ششم نیز سرلوحه کار خود را قانون‌گرایی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ جعفر بندی شربیانی در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بی شمار بوده است، اظهار کرد: عدالت و توزیع عادلانه منابع و قانون مداری از آرمان های اساسی انقلاب بوده است و شورای ششم نیز سرلوحه کار خود را قانون‌گرایی قرار داده است.

وی افزود: در اتفاقات اخیر همکار ما سر تعظیم به قانون فرود آورد و قانون را پذیرفت و اینکه شهرداری قوانین را تمکین نکرده جای سوال و تأسف داردظ. در برخی موارد این اقدام انجام نمی شود و مصداق آن استفساریه شهردار تهران در خصوص تخفیف ۴۰ درصدی عوارض است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رأی نیاوردن استفساریه در شورا، تصریح کرد: اخیرا شهردار تهران طی بخشنامه ای، دستوری را صادر کرده که پرداخت کلی و یا بخشی از عوارض مشمول تخفیف می شوند. بنابراین بخشنامه کلیه اعلام عوارض های شهرسازی اعم از عوارض بخشی یا کلی از عوارض صدور پروانه در صورت درخواست متقاضی برای پرداخت نقدی مشمول تخفیف می شود.

شربیانی تأکید کرد: زمانی که تخفیفات در حد ۲۰ درصد بود شامل پارکینگ نمی شد و این بخشنامه با نظر شورا کاملا مغایر است، لذا به آثار رانتی و فسادزایی این بخشنامه تذکر می دهم و اخبار و شنیده های ناگواری از پشت پرده این اقدام شاهد هستیم و بر اساس جایگاه قانونی و نظارتی از شهردار درخواست می کنم نسبت به پاسخ دهی در مورد این موضوع اقدام عاجل را انجام دهد.

وی افزود: باید مشخص شود که تخفیف عوارض خوش حسابی در دو مرحله قبلی دقیقا شامل چه کسانی شده است؟ هشدارهای اعضای شورا نشان می دهد که تعداد بالایی از تخفیفات شامل افرادی محدود شده است، در حالی که معاون شهرداری در شورا ادعای رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی تهران را مطرح کرده بود.

شربیانی با بیان اینکه شهرداری باید پاسخ دهد که این تخفیفات چه میزان شامل تراکم پایه، حق تشرف، پیش آمدگی بالکن و مواردی از این قبیل شده است، یادآور شد: من تقاضا می کنم شهردار تهران با پاسخ به این سوالات، شفافیت لازم را در رابطه با مصوبه تخفیفات و استفساریه داشته باشد و این پیام عدالت گستری و توزیع برابر امکانات در شهر تهران باشد.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 31659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =