جنگ رسانه‌ای علیه ایران در ماه‌های اخیر بی‌بدیل بود/ وحدت امت اسلامی؛ محور اصلی کنفرانس بین‌المللی «مناره»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برپایی کنفرانس مناره در این برهه تاریخی، نقش خوبی در هماهنگ شدن جریان رسانه‌ای جبهه اسلامی داشته و کمک به جبهه وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمد امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در کنفرانس بین‌المللی «مناره»، با محوریت رسانه و وحدت امت های اسلامی در سالن همایش ایوان شمس و  با حضور چهره‌های رسانه‌ای جهان اسلام برگزار شد، گفت: اندکی از بیانات رهبر معظم انقلاب دربارۀ لزوم ایفای نقش برای پیشبرد اهداف انقلاب و آیندۀ جهان نگذشته است. ایشان به تغییرات جهانی اشاره کردند و قریب به مضمون فرمودند "هر کسی در این تغییرات نقش خود را پیدا کرد و توانست ایفای نقش کند، در آیندۀ جهان مؤثر خواهد بود." به‌ نظر می‌رسد روی صحبت ایشان با بزرگان جامعۀ اسلامی است و از این پس مسئولیت ما بیشتر خواهد شد.
وی افزود: اتفاقات اخیر بیانگر این است که در آستانۀ یک رخداد بزرگ قرار داریم، اما تمام ما توجه داریم آن چیزی که متغیر اصلی، شتاب‌دهنده و پیشران در حکمرانی جهانی است، رسانه است. بنابراین حوزۀ ارتباطات و رسانه در حکمرانی از یک سو نقش پیشران دارد و از دیگر سو شتاب‌دهنده است. این امر صرفاً دریافت ما نیست، بلکه تمام مؤثران عالم متوجه این امر هستند. 
توکلی‌زاده با انتقاد از عدم اختصاص بودجه کافی به حوزه فرهنگ و رسانه گفت: در اوج جنگ جهانی رسانه‌ای و فرهنگی، غفلت از این موضوع در حوزۀ بودجه و برنامه‌ریزی و عدم اولویت‌بندی لازم نسبت به امر فرهنگ مفهوم نیست. وقتی این وقایعی که پشت سر گذاشتیم، مرور می‌کنیم، می‌بینیم دشمنان عمدتاً از حوزۀ سبک زندگی و رسانه وارد شدند. در چنین شرایطی غفلت از این امر از سوی مسئولان روا نیست.
معاون شهردار تهران افزود: واقعیت این است که غرب برای گسترش هژمونی خود، از آوردن هیچ پشتیبانی از جمله حوزه رسانه دریغ نکرده است. اندکی قبل شاهد جنگ جهانی سایبری علیه روسیه در قضایای اوکراین بودیم. همچنین جنگ رسانه‌ای علیه ایران در این سه ماه گذشته بی‌بدیل بود. کسانی که اشراف به حوزۀ رسانه دارند، می‌فهمند آنها چه ظرفیتی را به میدان آوردند و بعد متوجه توان انقلاب اسلامی می‌شوند. برای درک توان انقلاب اسلامی کافی است به آورده‌های دشمن علیه خودمان نگاه کنیم. این کنفرانس و این گردهمایی در این برهۀ تاریخی، رسالت خوبی را در راستای هماهنگی جریان رسانه‌ای جبهۀ مقاومت ایفا می‌کند. یکی از جاهایی که وحدت اتفاق می‌افتد، در حوزۀ گفتمانی و رسانه‌ای است. هر اندازه مسئولان رسانه‌ای بتوانند افکار عمومی را به هم نزدیک کنند و از انشقاقات دوری کنند و محورهای اصلی و محکمات را به میان بیاورند، در وحدت موفق‌تر خواهند بود.
اولین کنفرانس از سلسله‌ کنفرانس‌های "مناره" با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی، به همت کانون فعالان رسانه‌ای جهان اسلام و با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حال برگزاری است. در این کنفرانس که با ظرفیت ۴۰۰ نفر برگزار می شود، فعالان برجسته‌ حوزه‌ دین و رسانه از کشورهای مختلف حضور دارند، همچنین شرکت‌کنندگان دیگر به صورت برخط از نقاط مختلف جهان در این برنامه حضور مجازی خواهند داشت. وحدت امت اسلامی، حقیقت رسانه‌ای و سواد رسانه و ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی از محورهای اصلی این کنفرانس است.
کنفرانس بین المللی مناره با هدف شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و هم‌افزایی در عرصه‌ رسانه با رویکرد وحدت امت اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های بین‌المللی و جهانی با حضور صاحب نظران و افراد برجسته رسانه‌ای در سطح بین‌الملل و به ویژه جهان اسلام برگزار شده است. سخنرانان این کنفرانس از بیش از ۲۰ کشور جهان در بخش‌های مختلف به صورت حضوری و مجازی به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و ارائه ظرفیت‌ها می‌پردازند.
انتهای پیام/
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 31664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =