جزئیات توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران

مدیرعامل متروی تهران از اجرایی شدن توسعه شرقی خط ۴ مترو با ۱۱ کیلومتر خط و ۱۰ ایستگاه خبر داد.

به گزارش شهر، محسن هرمزی با اعلام خبر آغاز عملیات احداث توسعه شرقی خط چهار متروی تهران، گفت: توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران در ١١ کیلومتر و دارای ۱۰ ایستگاه و یک پارکینگ زیرمینی است که پس از بهره برداری ۲۵ درصد مسافر خط ۴ را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این توسعه، ایستگاه کلاهدوز را به دانشگاه آزاد تهران شمال و مجاورت دانشگاه شهید عباسپور می رساند. در مورد مسیر حرکت آن نیز اظهار کرد: توسعه شرقی خط ۴ مترو از ایستگاه کلاهدوز که در حال بهره برداری است، آغاز شده و با عبور از محله تهران نو و سپس میدان شقایق وارد اتوبان شهید باقری شده و با عبور از تقاطع بزرگراه سردار سلیمانی و تقاطع با خط ۲ مترو، به سمت شمال و پس از رسیدن به تقاطع ۱۹۶، به سمت شرق امتداد یافته و با عبور از فلکه سوم تهرانپارس که تقاطع با خط ۱۰ مترو دارد و میدان شاهد، به سمت خاک سفید( شهید زهدی) ادامه می یابد. با حرکت به سمت شمال، نهایتا در دانشگاه آزاد تهران شمال و مجاور دانشگاه شهید عباسپور خاتمه می یابد.

هرمزی با بیان اینکه با توجه به انتخاب و فعالیت پیمانکار تونل از کلاهدوز تا رسالت، برای ادامه کار نیازمند پیمانکار و سرمایه‌گذار هستیم، گفت: برای توسعه شرقی خط ۴ مترو با بنیاد مسکن به تفاهم رسیده‌ایم که با تهاتر زمین، کار اجرایی توسعه شرقی خط ۴ مترو به زودی انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت«سامان محیط» متولی اجرای تونل شمال اتوبان رسالت تا خاک سفید و یک ایستگاه ( باقری یا فلکه سوم) خواهد بود که با افزایش آورده مترو، تعداد ایستگاه‌ها قابل افزایش است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 31707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =