اجرای عملیات به‌زراعی در میدان آزادی

شهردار منطقه ۹ از اجرای عملیات به زراعی در رینگ داخلی میدان آزادی با هدف افزایش زیبایی منظر شهری و ارتقا کیفی امور نگهداشت فضای سبز، خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: اداره فضای سبز منطقه ۹ در راستای کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا شامل آفات و بیماری ها و کاهش مصرف سموم شیمیایی به منظور دستیابی به الگوهای پایدار محیط زیستی در فضای سبز شهری، عملیات به زراعی در بوستان‌های فضای سبز غرب پایتخت را اجرا می کند.
او با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا افزود: نخاله کشی، برداشت خاک مازاد، تعویض خاک آلوده، کندوکوب و شخم زنی، ترمیم تشتک ها، هرس درختان و درختچه ها، کوددهی و سمپاشی زمستانه از جمله اقدامات اجرایی است.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: به همین منظور مجموعه ای از عملیات به زراعی شامل کندوکوب، هرس و استفاده از کودهای آلی (هیومیک اسید و ورمی کمپوست) جهت افزایش مقاومت گیاه نسبت به تنش آبی و بیماری های فصل گرما در بخش های درختچه کاری میدان آزادی شامل رز و نسترن، پیروکانتا و سدروس  به متراژ ۳۰۰۰ متر مربع، انجام شده و مابقی فضای سبز منطقه در دستور کار قرار دارد.
مرتضوی در خاتمه یادآور شد: این عملیات  هر ساله توسط عوامل کارشناسی و کارگری آموزش دیده با بهره گیری از تجهیزات لازم در قالب  اکیپ ها به صورت هماهنگ در بوستانها و فضای سبزمعابر، رفیوژها و بزرگراه‌ها ی غرب پایتخت انجام می‌شود.

انتهای پیام

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 31742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =