۱۰۹ هزار متر از مسیل‌ها و انهار منطقه ۱۴ لایروبی شد

شهردار منطقه ۱۴ از رسیدگی و پاکسازی بیش از ۱۰۹ هزار متر طول شبکه اصلی جمع آوری آب سطحی در ماه های اخیر و همزمان با بارش های اخیر خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور گفت: به منظور جلوگیری از انسداد جریان، گرفتگی و انباشت آب جاری و بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان، پاکسازی شبکه اصلی جمع آوری لایروبی و رسوب برداری کانال ها و انهار آب سطحی با بیش از ۲۷ هزار مترطول انجام شده است.
سالاری پور با اشاره به اینکه وجود مسیل ابوذر و نیز بخشی از مسیل سرخه حصار در محدوده منطقه ۱۴ شرایط خاصی را به ویژه در زمان بارش های مکرر رقم می زند، افزود: در این راستا به منظور جلوگیری از انباشت آب و اختلال در رفت و آمد ناشی از انباشت زباله و گل و لای ، جمع آوری زباله های حجیم و خرد بصورت مداوم و مستمر با توجه به بارش های احتمالی در این مسیل استمرار خواهد داشت.
وی درباره سایر اقدامات صورت گرفته گفت: ریزش برداری و کف شکنی کوره قنات به حجم ۱۳۴ مترمکعب, لایروبی بیش از ۲ هزار مترطول کوره و بارگیری ۷۵۵ مترمکعب قنات، پاکسازی و برداشت گل و لای انهار روباز و رو بسته، حوضچه های زباله گیر,کانال ها، رسیدگی به چاه های جذبی و... از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است.
سالاری پور با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۷۵ هزار مترطول نظافت کانالها, مسیل و شبکه اصلی در کنار بیش از ۳۳ هزار مترطول لایروبی و رسوب برداری مسیل، کانال و انهار به همت اداره مسیل ها و قنوات عملیاتی شده است، یاداور شد: همچنین بالغ بر۲۷ هزار پایش و ارزیابی نظافت شبکه اصلی جمع آوری آب سطحی نیز در این مدت صورت پذیرفته و با توجه به اجرای طرح بهاران خدمت و به منظور بهبود کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان این اقدامات تا پایان سال استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام 

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 31747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =