استفاده از ظرفیت و منابع محلی برای مرتفع کردن مشکلات محیط زیستی

نشست هم افزایی و تشریک مساعی با کارشناسان محیط زیست نواحی منطقه ۱ به منظور لزوم استفاده از نظرات کارشناسان و راهکارهای پیشنهادی درعرصه حل معضلات محیط زیستی در سطح محلات با حضور سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» بر ضرورت تبادل نظر با کارشناسان محیط زیست در سطح نواحی مناطق به منظور شناسایی و احصاء چالش های محیط زیستی نواحی و ارایه راهکار موثر تاکید کرد.
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه محیط زیست متعلق به یک منطقه نمی باشد و یک مقوله ملی است گفت: برای تبیین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در عرصه محیط زیست باید از راهکارهای کارشناسان و اقشار مختلف جامعه استفاده کنیم در عین حال که موضوعات محیط زیستی منطقه در سطح نواحی هم با یکدیگر متفاوتند از این رو رصد مشکلات محیط زیستی محله که توسط کارشناسان انجام میشود باید برای مرتفع کردن معضلات از منابع محلی هم استفاده شود.
حسینی با اشاره به این مهم که مسائل محیط زیستی و سلامت از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است و توسعه محیط زیست تنها با مشارکت همه اقشار به ویژه کارشناسان و تعاملاتشان با شهروندان محقق خواهد شد. اظهار داشت:محوری‌ترین رویکرد در مدیریت ستاد محیط زیست تقویت شبکه‌های اجتماعی با رویکرد محلی و استفاده از ظرفیت سراهای محلات و تشکیل شوراهای محیط زیست محله برای استفاده از کمک خبرگان، دانشجویان و تجربه بزرگان محلات است.
بنابر این گزارش سلسله نشست های هم افزایی و تشریک مساعی با کارشناسان نواحی مناطق ۲۲ گانه به صورت پیوسته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 31762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =