بوستان‌های پایتخت براساس ظرفیت‌شان به امکانات جدید مجهز می‌شوند

شهردار پایتخت گفت: از ۶ ماه قبل فرایند رصد ظرفیت پارک ها شروع شده است و در تلاشیم در آینده نزدیک برای پارک های شهر تهران متناسب با ظرفیت شان امکانات جدیدی اضافه کنیم تا مردم علاوه بر تفرج و تفریح در پارک‌ها از سایر خدمات بهداشتی، فرهنگی و ... نیز بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار شهر عصر امروز- چهارشنبه ۱۲بهمن ۱۴۰۱- در بیست و سومین رویداد امید و افتخار، باغ ایرانی گلاریس در منطقه ۵ با حضور علیرضا زاکانی و جمعی از مسئولین شهرداری افتتاح شد. در حاشیه این افتتاحیه زاکانی با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون ویژگی‌های این باغ گفت: گلاریس هشتمین باغ ایرانی پایتخت است که طراحی آن صفر تا صد به دست کارکنان شهرداری منطقه پنج انجام شده است. همچنین یکی از ویژگی‌های مهم این باغ آبیاری درختان آن از آب طبیعی قنات می باشد.

زاکانی در پاسخ به سوالی در رابطه با پارک های دیگر پایتخت افزود: تهران ۲هزار و ۳۵۲ پارک و ۴۸ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی دارد. از ۶ ماه قبل فرایند رصد ظرفیت پارک ها شروع شده است و در تلاشیم در آینده نزدیک برای پارک های شهر تهران متناسب با ظرفیت شان امکانات جدیدی اضافه کنیم تا مردم علاوه بر تفرج و تفریح در پارک‌ها از سایر خدمات بهداشتی، فرهنگی و ... نیز بهره ببرند.

شهردار تهران در رابطه با فرآیند بررسی بودجه سال آینده شهر تهران نیز گفت: شهرداری برای سال آینده پیشنهاد بودجه ۷۸هزار و ۴۷۰ میلیارد تومانی را به شورای شهر ارائه داد. اعضای شورا پس از بررسی های صورت گرفته با ۷۶ همت آن موافقت کردند. همچنین بر اساس تبصره ۲۰ نیز سی همت دیگر اضافه بر منابع مالی بودجه به شورا پیشنهاد داده‌ایم. از مجموع این رقم ها بیشترین بودجه صرف توسعه حمل و نقل و بخش عمرانی تهران خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: اعضای شورای شهر با بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه بخش حمل و نقل عمومی افزودند، ما نیز از این اقدام شورا استقبال می کنیم و آن را در راستای اولویت‌های خود می دانیم.

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 31768

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =