۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 3177

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

ساخت «پردیس سلامت» مشروط به آزادسازی اردوگاه منطقه ۲۲ است

رئیس سازمان نظام پزشکی: ۶ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند
ساخت «پردیس سلامت» مشروط به آزادسازی اردوگاه منطقه ۲۲ است

شهر: بیش از ۶ هزار نفر کادر درمان کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و بیش از یکهزار و ۴۰۰ شهید و به طور نمونه یک سوم از کادر درمان بیمارستان سینا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار شهر، رئیس و اعضای سازمان نظام پزشکی صبح سه شنبه -۱۴ مرداد- در نشستی مشترک با پیروز حناچی، شهردار تهران در دفتر شهردار تهران با حضور مصطفی معین، وزیر اسبق علوم، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران به بررسی ابعاد مختلف بیماری کرونا در تهران و همچنین مشکلات کادر درمان پرداختند.

در این دیدار مصطفی معین، وزیر اسبق علوم گفت: جامعه پزشکی همیشه آماده باش بوده است اما در این مقاطع فداکاری بیشتر نشان داده می شود. نظام می تواند از این منزلت استفاده کند و در فرهنگ جامعه موثر باشد.

او ادامه داد: روز پزشک امسال (یکم شهریور) قرار است با شکوه هر چه تمام تر در نظام پزشکی برگزار شود و چند پروژه مهم در ارتباط با کرونا وجود دارد که شهرداری نیز باید به سازمان نظام پزشکی در این باره کمک کند.

۱۴۰۰ نفر از کادر در کرونا درمان شهید شدند

محمد رضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کرونا، یک بیماری بی سابقه با ابعاد ناشناخته است، گفت: هم اکنون اسامی ۲۰۰ نفر را در اختیار داریم که مجددا مبتلا شده اند و این در حالی است که ما در ابتدا فکر می کردیم اگر کسی یک بار مبتلا شود دیگر ابتلا پیدا نمی کند.

او با بیان اینکه مسیر چالش طولانی است، افزود: باید دراین زمینه برنامه ریزی درست و صحیح داشت. پیشرفته ترین واکسن برای آکسفورد بود که همه به آن امید داشتند که در حال حاضر ۱۲۰ دلار پیش فروش می شود و حالا که استفاده شده متوجه شدند عمر واکسن ۷۳ روز است و تأثیر طولانی مدت ندارد. این مشکلات جدی است.

ظفرقندی ادامه داد: بیش از ۶ هزار نفر کادر درمان کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و بیش از یک هزار و ۴۰۰ شهید داشته ایم. تنها یک سوم از  کادر درمان بیمارستان سینا مبتلا شده اند.

او گفت: حرکت در این مسیر نیازمند عزم ملی و نگاه همه جانبه هستیم . اگر پشتیبانی مردمی و مسئولان با هم باشد آسیب کمتری خواهیم داشت. اعضای سازمان نظام پزشکی از ابتدای بیماری تا کنون چندین بار به رئیس جمهور نامه نوشته اند که باید سطح بحث خیلی بالا گرفته شود. متأسفانه در مورد بازگشایی ها و عادی سازی عجله شد و این عجله باعث پیک دوم شد که هم مردم آسیب می بینند و هم ظرفیت های بیمارستانی اجازه نمی دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به طرح پویش همدلی و مشارکت هنرمندان در این طرح گفت: پیشنهادهایی برای مشارکت شهرداری و شورای شهر نیز داریم که درابعاد فرهنگی، مالی و روانی و روحی حمایت کنند.

نصب تصاویر و آثار هنری با محتوای ۳۴۰ شهید، ارائه فضای مناسب برای گروه های برجسته نقاشی، نام گذاری یکی از معابر و میادین به نام یک پزشک، مشارکت روزنامه همشهری، استفاده از ناوگان اتوبوسرانی ومترو برای پویش همدلی، مشارکت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری، استفاده از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری، در نظر گرفتن بنرهای ویژه در نزدیکی بیمارستان ها، بر افراشتن پرچم پویش روی پل ها و هتل ها، نصب المان ها و یادواره های هنری در سطح شهر و کمک اقتصادی شهرداری به بیمارستان ها با توجه به افزایش هزینه ۵۰ درصدی پسماند بیمارستانی، از جمله پیشنهادهایی بود که رئیس سازمان نظام پزشکی به شهردار تهران ارائه  کرد.

تیم مشترک درمان شهرداری و سازمان نظام پزشکی

در این نشست ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر نیز درباره پیشنهاد احداث پردیس سلامت در تهران گفت: شورای شهر احداث پردیس سلامت را در بودجه ۹۷، ۹۸ و ۹۹ پیش بینی کرده است که در مورد زمین اردوگاه منطقه ۲۲ نیز صحبت شده که فعلا اشغال است و اگر بتوانیم این زمین را آزاد کنیم یک دهکده پزشکی راه اندازی می شود. با املاک زیادی در این مورد صحبت شده است اما خود آقای شهردار باید کار را به دست گیرد.

او ادامه داد: یکی از مأموریت های مهم شهرداری سلامت شهر است و به همین دلیل از ابتدای همه گیری، هم شهرداری و هم شورا همه تلاش خود را انجام داده اند و خیلی هم هزینه کردند.

خداکرمی گفت: اگر برای امروز و فردای با کرونا و پس فردای بدون کرونا برنامه ای نداشته باشیم غافلگیر می شویم. باید تیم مشترک درمان بین شهرداری و نظام پزشکی تشکیل شود و در این مورد برنامه ریزی شود.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 3177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =