ارتقای فضای سبز دروازه جنوب شرقی پایتخت

شهردار منطقه ۱۵ از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه توسعه فضای سبز بزرگراه امام رضا(ع) به منظور ساماندهی محیط های شهری و ارتقای زیبایی بصری دروازه ورودی جنوب شرق تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵،  محمد شیری با اشاره به  اینکه بزرگراه امام رضا (ع)  یکی از مهم ترین شریان های ارتباطی جنوب شرق تهران با طول ۷ و نیم کیلومتر است گفت: به همین منظور و با هدف بهبود منظر شهری و کاهش آلودگی زیست محیطی این بزرگراه  عملیات توسعه فضای سبز حاشیه آن در حال انجام است.

به گفته او، عملیات توسعه فضای سبز حاشیه بزرگراه امام رضا (ع) به همت اداره فضای سبز منطقه، از ۷ آبان آغاز و تا پایان بهمن به اتمام می رسد.

شیری در ادامه گفت: در این پروژه ۴۴۳۸ مترمربع عملیات توسعه فضای سبز در محدوده رفیوژ جنوبی بزرگراه امام رضا (ع) و  قبل از سه راه سیمان شامل اجرای عملیات خاکبرداری و نخاله کشی به حجم ۳۰۰۰ مترمکعب، ۲۵۰۰ مترمکعب خاکریزی،   تسطیح و مناسب سازی محل، کاشت ۱۲۹۰ اصله درخت زیتون تلخ، اقاقیا، سرو و ۶۹۰۰ بوته درختچه زینتی از جمله بربریس، ارغوان، توری و... جهت تنوع در رنگ و بافت انجام شده است.

شهردار منطقه  با اعلام هدف گذاری صورت گرفته جهت تکمیل پروژه مذکور در سال جاری گفت: فضای سبز محور امام رضا (ع) به میزان ۸۶۰۶ متر مربع توسعه یافته و  ۸۲ هزار مترمربع بازپیرایی شده است.

او با اشاره به اینکه محور امام رضا (ع) هم اکنون دارای ۳۴ هکتار فضای سبز می باشد افزود: منطقه ۱۵ پتانسیل توسعه فضای سبز را دارد و ما علاوه بر توسعه فضای سبز به دنبال افزایش کیفیت بوستان‌ها نیز هستیم.

 

انتهای پیام//

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 31782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =