روز جمعه به کوهنوردی و ارتفاعات نروید/ احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمالی تهران از کوهنوردان خواست که از حضور در این مناطق در روز جمعه پرهیز کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات تهران گفت: برابر پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی در روز جمعه شاهد بارندگی در شهر تهران خواهیم بود که این پدیده در شمال تهران و به خصوص ارتفاعات کوهستانی پایتخت به شکل بارش برف خواهد بود. از طرفی دیگر در این روز وزش شدید باد به ویژه در ارتفاعات نیز پیش بینی شده و همین موضوع احتمال وقوع کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات شمالی تهران را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز لازم است که شهروندان اعم از کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای از حضور در مناطق کوهستانی شمال تهران پرهیز کرده و برنامه کوهنوردی خود را به روز دیگری موکول کنند.

نصیری با بیان اینکه جمعه زمان مناسبی برای کوهنوردی در تهران نیست، اظهارکرد: همچنین توصیه دیگر ما پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌هاست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در این خصوص توصیه‌ها و هشدارهای لازم به دستگاه‌های امدادی و خدماتی شهر تهران ارائه شده است، گفت: لازم است که شهروندان نیز همکاری لازم را داشته از کوهنوردی و حضور در ارتفاعات شمالی تهران پرهیز کنند.

انتهای پیام 

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 31792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =