تنها ۸۰ ون کافه در تهران مجوز دارند/ برخورد قانونی بعد از فرصت کوتاه باقی‌مانده برای دریافت مجوز

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: حدود ۸۰ ون کافه به شهرداری برای مجوز مراجعه کرده و بخش عمده آنها غیر مجاز هستند.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد ساماندهی ون کافه ها گفت: ون کافه ها در ابتدا در شهر تهران به‌صورت بی نظم حضور  داشتند که به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ماموریت داده شد تا به این وضعیت سامان بدهد. به طوری که صاحبان ون کافه ها بیایند و از شهرداری مجوز بگیرند تا جای آنها مشخص شود.

بیگی عنوان کرد: صاحبان ون کافه هایی که مجوز دریافت می کنند، در مکان هایی مستقر می شوند که تمهیدات ترافیکی در آن منطقه دیده شده باشد و همچنین موضوع، آب، برق و پسماند آنها مدیریت شود. سیاست شهرداری فعلا افزایش ون کافه ها نیست، بلکه ساماندهی ون کافه هایی است  که از قبل موجود بودند. یک بخشی از آنها که حدود ۸۰ ون کافه است به شهرداری مراجعه کرده اند و مجوز گرفتند.

وی افزود: به ون کافه ها اجازه نمی دهیم که بیش از سه ماه در یک جای ثابت  بمانند و بر روی ظاهر و نظافت ون کافه ها نظارت می کنیم تا تمیز باشند و همچنین بهداشت‌،  اصناف و اماکن را فعال تر  کردیم تا بر روی ون کافه ها نظارت کنند. البته بخش عمده ای از آنها غیرمجاز هستند و مجوز ندارند که موضوع در حال رسیدگی است.

بیگی اظهار کرد: رویکرد اولیه  شهرداری در برخورد با ون کافه ها، تشویقی و تعاملی است تا ون کافه ها مراجعه کنند و مجوز بگیرند، اما صبر مراجع قانونی حدی دارد و حتما سال بعد از ما گزارش می خواهند و اگر نیاز باشد باید وارد برخورد سلبی شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر زمینه برای کسانی که در این حوزه فعال هستند و از قبل هم در این بخش بودند، آماده هست تا کار خود را قانونی کنند و مجوز بگیرند، شهرداری هم حتما همراهی می کند تا موضوع  ون کافه ها سامان بگیرد.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 31794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =