تشریح سهم فرهنگی و اجتماعی در بودجه سال آینده شهرداری تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران رقم پیشنهادی شهرداری برای بخش فرهنگی و اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

نرگس معدنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به کاهش رقم بودجه سال ۱۴۰۲ از ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان به ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز اعلام نشده که از مبلغ کاهش یافته از سر جمع اعتبارات، چه میزان به بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است، نمی‌توان رقم دقیق بودجه را در این بخش اعلام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بودجه فرهنگی و اجتماعی در مجموع هشت درصد از کل اعتبارات را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: نیازهای این حوزه زیاد است؛ چرا که بیشترین زیر ساخت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سرانه‌ها شاهد کمبود هستیم، یادآور شد: نگاه ما این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را در بخش زیرساخت‌ها تکمیل و زیرساخت‌های موجود را به‌روزرسانی کنیم و بر همین اساس، فعلاً به احداث جدید نمی‌پردازیم.

معدنی‌پور با تأکید بر اینکه فعال کردن و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های ماست، تصریح کرد: ارتقاء کیفیت بهره‌وری از جمله اولویت‌های ما به شمار می‌رود و با توجه به این موضوع، نیاز است که بودجه بیشتری در بخش زیرساخت اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در بخش برنامه‌ای برای زنان و دختران، موضوعات فرهنگی، ارتقاء هویت فرهنگی شهر، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و آموزش اخلاق شهروندی از اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در برنامه بر این موضوع تأکید کردیم که در سه سال آینده به احکام توجه ویژه صورت بگیرد و در طول سالهای باقی مانده برنامه چهارم، احکام اجرایی شود.

وی با اشاره به رقم پیشنهادی بودجه فرهنگی و اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ یادآور شد: اگر حقوق و دستمزد را کنار بگذاریم بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و گردشگری در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و اینکه چه میزان بتوانیم از کاهش آن جلوگیری کنیم، مشخص نیست و امیدواریم کاهش پیدا نکند.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 31864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =