شفافیت بودجه ۱۴۰۲ در حوزه حقوق و دستمزد/ اختصاص ۳۰ درصد بودجه به حمل و نقل

رکنا: رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران درباره اینکه ۳۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به بحث حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است، گفت: بودجه ۱۴۰۲ در حوزه حقوق و دستمزد بسیار شفاف است.

به گزارش شهر ،  احمد صادقی ، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به اولویت‌بندی‌های بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: اولویت‌های بودجه را در برنامه چهارم مشخص کرده‌ایم. یکی از آن‌ها حمل و نقل است که ۳۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه باید بودجه واقعی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ واقعی است. با عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران و همچنین پیش بینی ۱۲ ماهه درباره اینکه بودجه به بالای ۶۰ هزار میلیارد می‌رسد، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش منطقی است.

صادقی با اشاره به اینکه اولویت‌های برنامه چهارم در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده است، اظهار کرد: کمیسیون‌ها درصد افزایش ها را باید با دقت بیشتری بررسی کنند. منتظر نظر کمیسیون هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: بودجه سال آینده ساده‌تر، روان تر و قابل فهم‌تر شده است. کتابچه بزرگی که قابل فهم نبود به بودجه قابل فهم و شفافی تبدیل شده است. قبلا نمی‌دانستیم کدام ردیف ها برای حقوق، دستمزد و یا هزینه‌ها مصرف می شود. 

وی اضافه کرد: سقف هزینه حقوق تقریبا مشخص شده است. بودجه در حوزه حقوق و دستمزد بسیار شفاف شده است. البته بخش‌های کلی هم باید مشخص شود تا بتوانیم تصمیم بگیریم جزئیات پروژه‌ها چیست و خارج از آن لیست هزینه نشود.

صادقی در پایان تاکید کرد: فعلا کلیات درآمدهای بودجه را بررسی می‌کنیم و هنوز وارد هزینه‌ها و بحث‌های سازمانی نشده‌ایم. در آینده آن ها را بررسی خواهیم کرد.

منبع: رکنا 

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 31875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =