رونمایی از کتاب «مبارزه به روایت سید احمد هوایی» در فرهنگسرای امام (ره)

همزمان با سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی، از کتاب مبارزه به روایت سید احمد هوایی در فرهنگسرای امام (ره) رونمایی می شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، کتاب مبارزه به روایت سید احمد هوایی نوشته مرتضی میردار که توسط انتشارات ایران منتشر شده و به خاطرات مرحوم سید احمد هوایی از زندگی خود و حوادث انقلاب اسلامی و دهه شصت اختصاص دارد، روز سه شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۸ در فرهنگسرای امام (ره) رونمایی می شود. 

در این مراسم که به مناسبت سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود، دکتر محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق ارشاد، دکتر حمید رضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، محمد علی انصاری از یاران و همراهان حضرت امام خمینی (ره)،  قاسم تبریزی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر، علی اکبر اشعری رئیس اسبق سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سید محمد آقا میر فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و از دوستان سید احمد هوایی و همچنین تنی چند از فرماندهان کمیته های انقلاب اسلامی که با سید احمد هوایی همراه بوده اند حضور داشته و سخنرانی خواهند داشت. همچنین حسین جودوی به عنوان کارشناس مجری، اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت.

سید احمد هوایی متولد ۱۳۲۶ در اصفهان بود که همزمان با سیر حوادث انقلاب اسلامی که از پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد، در این رویدادها حضور یافت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش‌های مهمی مشغول به خدمت شد. او در این گفت و گوها که میانه دهه ۷۰ و در مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضبط شده به  چگونگی شکل گیری کمیته‌ها و سپاه پاسداران و همچنین  مسئولیت حفاظت از بیت امام خمینی (ره) در جماران پرداخته و روایت‌هایی جذاب از اتفاقات مهم در دهه ۶۰ ارائه می‌کند که بسیار خواندنی است. گفتنی است سید احمد هوایی ۲۶ آبان ۱۳۹۱ در تهران درگذشت.

از علاقمندان دعوت می شود جهت حضور در مراسم به فرهنگسرای امام (ره) واقع در خیابان شهید با هنر (نیاوران)، بین سه راه یاسر و جماران، خیابان امیر سلیمانی مراجعه فرمایند.

انتهای پیام 

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 31888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =