برگزاری آیین شروع به کار رسمی مرکز پویش منطقه ۱۷

آیین شروع به کار رسمی مرکز آموزش، توانمندسازی و اشتغال پویش شهر منطقه ۱۷ با حضور احمد احمدی صدر رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، تنی چند از مدیران ارشد شهری، خانواده معظم شهدا و برخی کارآفرینان در مرکز توسعه بازار فروش(دست آفرین) منطقه ۱۷ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، این مرکز برای افراد دارای معلولیت و در معرض آسیب های اجتماعی با رویکرد ایجاد اشتغال برای این افراد و توانمندسازی آنان و همچنین توسعه کسب و کار برای افراد کم برخوردار راه اندازی شده است. در این مرکز در مرحله اول در ۶ ماهه اول آموزش و مشاوره داده خواهد شد و در ادامه غرفه هایی در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد تا آموزه های خود را به عرصه فروش وارد کنند.

احمد احمدی صدر رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این آیین گفت: ما در سنوات قبل تنها دو مرکز کارآفرینی داشتیم اما در این یکسال مدیریت شهری جدید، ۱۸ مرکز راه اندازی شده چون این موضوع، دغدغه رهبری نسبت به معیشت مردم است و ایشان به موضوع کارآفرینی و اشتغال نگاه ویژه دارند.

وی افزود: ما مسئولان باید خودمان را بدهکار مردم بدانیم و به صورت شبانه روز دوندگی کنیم تا این بدهی را به مردم پرداخت نماییم.

 احمدی صدر همچنین ادامه داد: شهرداری از نظر قانونی وظیفه ای در قبال معتادین متجاهر، کارتن خواب ها یا ایجاد اشتغال ندارد اما نگاه ما این است که این ها خانواده ما هستند و باید کمک کنیم. می شد از این مرکز در منطقه ۱۷ به درآمد هنگفت مالی رسید اما برادر عزیزم آقای شنگی شهردار محترم منطقه، آن را در اختیار مراکز کارآفرینی قرار داد تا گره ای از کار مردم باز شود.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در فاز اول ۱۰۰ نفر از معلولین در این مرکز علاوه بر آموزش و مشاوره به فروش محصولات خود اقدام می کنند تاکید کرد: این مرکز به عنوان اولین مرکز برای معلولین در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعال شده است. بسیاری از افرادی که محدودیت جسمی دارند، از نظر فکر، ایده و خلاقیت بسیار قدرتمند هستند. امیدواریم این مرکز آخرین آن نباشد و در سایر مناطق تهران هم مشابه آن را داشته باشیم. نگاه جهادی این است که ما برویم جلو و بقیه خودشان را به ما برسانند و باید اینگونه عمل کرد.

احمدی صدر در پایان گفت: مراکز پویش با رویکرد توجه به صاحبان کسب و کار راه اندازی شده و در سراسر کلانشهر تهران پوشش داده می شود تا بخشی از مشکلات کارآفرینی شهروندان حل شده و گره ای از گره های مردم باز شود.

غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ نیز در این آیین گفت: یکی از سیاست های ملی اشتغال که رهبری ابلاغ کردند ترویج کارآفرینی است و در سال های اخیر محور شعارهای ایشان، اشتغال ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی است و محور اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی است.

وی افزود:  باید یک دست مریزاد و خداقوت به آقای احمدی صدر گفت که الحق و الانصاف شهید زنده هستند و هر جایی که حضور داشتند منشأ خیر و اثر بوده اند. این اقدام بزرگ منطقه ۱۷ پایه اش کارآفرینی و اشتغال است و محورش معلولین. همچنین ۳۲ باب مغازه در نظر گرفته شده با عنوان از مزرعه تا سفره و امروز یک رونمایی مقدماتی هست تا در افتتاحیه های امید و افتخار توسط دکتر زاکانی شهردار انقلابی به بهره برداری کامل برسد.

گفتنی است پس از شروع به کار این مرکز، احمدی صدر همراه با شنگی شهردار منطقه ۱۷ و جمعی از مدیران شهری از غرفه های مرکز کارآفرینی بازدید و در جریان روند تولید و عرضه محصولات قرار گرفتند.

انتهای پیام 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 31922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =