در لایحه عوارض برخی موارد تنها پنج درصد افزایش داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عوارض و بهای خدمات هر ساله وجود داشته است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور امسال جداول و اسامی را تغییر داد که البته برای شورا تفاوتی ندارد و تصمیم خاصی گرفته نشده است؛ در برخی موارد در حد تورم سالیانه افزایش مبالغ صورت گرفته چون مبالغ قبلی کم بوده و در مواردی نیز میزان افزایش پنج درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز لایحه عوارض و بهای خدمات در جلسه بررسی می‌شود، اظهار کرد: دستور جلسه دیگری در نظر گرفته نشده که به طور کامل این لایحه بررسی و تا پایان موعد مقرر به فرمانداری ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عوارض و بهای خدمات هر ساله وجود داشته است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور امسال جداول و اسامی را تغییر داد که البته برای شورا تفاوتی ندارد و تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی افزود: در برخی موارد در حد تورم سالیانه افزایش مبالغ صورت گرفته چون مبالغ قبلی کم بوده و در مواردی نیز میزان افزایش پنج درصد بوده است.

چمران با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان‌ها حرکت جمعی و عمومی نیاز دارد، یادآور شد: در کشور ما و در روستاهایی که بازسازی و نوسازی بر اساس نقشه مقاوم‌سازی درست صورت گرفت، در زمان زلزله آسیب کمتری دیدند.

وی افزود: به نظر می آید که باید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهر و روستا بازنگری جدی داشته باشیم که البته سالها هشدار داده شده و بر همین اساس در برخی روستاها خرابی کمتری را شاهد هستیم؛ هرچند ایده های سوداگرانه برای برخی مصالح وجود دارد و سبب شده هنوز مقداری در بافت فرسوده عقب باشیم. اگر زلزله ای رخ دهد خرابی های فراوانی در این بافت خواهیم داشت.

چمران تاکید کرد: این زلزله‌ها هشدارهای مرتبی است که به همه مسئولین و کسانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، داده می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت باید ۱۵ درصد هزینه به چین برای واگن های مترو می پرداخت که خوشبختانه بر اساس تعاملات، بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و شهرداری اقدامات انجام شد، خاطرنشان کرد: به عقیده من این روند بسیار طول ‌کشید، چرا که یک سال و نیم دنبال شد و حالا به بار نشسته است. در یک یا دو روز گذشته پرداخت صورت گرفته است. شرکت چینی اعلام کرده زمانی که پیش پرداخت واریز شود تا یک سال و نیم به تدریج واگن ها تحویل داده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با دید خوشبینانه ۶۳۰ واگن که از سال ۹۶ در برنامه وجود داشته تا یک سال و نیم آینده وارد خواهد شد، گفت: نیمی از هزینه بر عهده شهرداری و نیمی بر عهده دولت است.

چمران با تاکید بر اینکه تمام واگن‌ها متعلق به تهران خواهد بود، بیان کرد: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی نیز بر محوریت ساخت داخل وجود دارد و با همکاری مپنا و واگن سازی تهران، اراک و شرکت ترمزسازی و تولید تجهیزات اختصاصی در شیراز، تولیدات صورت خواهد گرفت؛ امیدواریم با ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل، نوسازی واگن‌ها نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 31923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =