هشدار مسئولان شهری نسبت به فعالیت برخی از مجتمع‌های تجاری ناایمن در پایتخت

نشست بررسی پیگیری مصوبات سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران با حضور شهرداران مناطق ۳،۲،و ۵ شهرداری تهران و نمایندگان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و با حضور کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران به میزبانی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برگزار گردید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور مناطق میثم نوروزیان مشاور عالی این معاونت ضمن تاکید بر افزایش ایمنی در سطح شهر تهران بویژه اماکن و مکان های پر تردد شهر ،رسیدگی به ارتقاء وضعیت ایمنی سه پاساژ پرخطر و نا ایمن در محدوده مناطق ۳،۲ و ۵ شهرداری تهران را طبق موضوع بند یک مصوبات سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران از مهم ترین وظایف امروز شهرداری تهران دانست.

در ادامه حسین آزادواری مشاور معاونت هماهنگی امورمناطق ضمن قدردانی از تلاش های تا به امروز نهاد های ذیربط در بحث ساماندهی و رفع خطر این سه مکان ناایمن در شهر تهران از همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در بحث رفع خطر و ایمن سازی همچنین پیگیری راسخ مجموعه شهرداری منطقه ۵ در گرفتن رای پلمب برای مجتمع های نا ایمن این منطقه و تلاش های ویژه همکاران منطقه ۳ شهرداری جهت برنامه ریزی مباحث مربوط به ارتقاء وضعیت ایمنی اماکن پرتردد این منطقه خبر داد.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه یکی از بازارچه های موجود در محدوده این منطقه هم به لحاظ سازه ای و هم به لحاظ عدم ایمنی لازم در زمان حریق دارای اشکالات جدی می باشد تاکید کرد:سخت ترین قسمت مواجه با سازه این پاساژ مربوط به مباحث تئوری های طراحی این پاساژ است که در دهه ۷۰ با تکیه بر ظرفیت های اقتصادی برنامه ریزی و اجرا شده است.

کارشناسان تخصصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در ادامه این نشست ۳ مشکل ضروری یکی از پاساژ های نا ایمن موجود در منطقه ۵ را تشریح و افزودند؛ عدم وجود مسیر های خروج اضطراری به وقت حریق همچنین عدم وجود سیستم اعلام حریق و تاسیسات و سیم کشی نا ایمن در این مجموعه از جدی ترین مباحث ایمنی می باشد.

هم چنین در ادامه کارشناسان این سازمان از ارسال ۲۴ مورد اخطار کتبی به ۳ مجتمع موجود در محدوده های مناطق ۵،۳،۲ شهرداری تهران خبردادند.

احسان اله شریفی شهردارمنطقه ۵ در ادامه ضمن تشریح تاریخچه ساخت یکی از مجتمع های نا ایمن موجود درمنطقه۵ اشاره کرد ؛بدلیل گستردگی این مجتمع ملاحظات جدی در مباحث مربوط به ایمن سازی و مقاوم سازی این محل وجود دارد که مهم ترین مشکل این محل مربوط به سازه می باشد که به وقت بحران امکان تردد در قسمت زیر زمین و بخش تجاری این محل وجود دارد.وی در ادامه خاطر نشان کرد؛ با حمایت دستگاه های قضایی امیدوار هستیم مباحث مربوط به مقاوم سازی و ایمن سازی این مجتمع بزودی مرتفع گردد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ گفت:در دهه هفتاد مجتمعی نا ایمن بدون اخذ مجوز های لازم از شهرداری تهران در محدوده این منطقه احداث می گردد و و در سال های بعدی۳۰ واحد غیر مجاز تجاری در مجتمع مذکور به بهره برداری می رسد.وی با بیان اینکه درطول سال های متمادی سازه این مجتمع با آسیب های جدی روبرو شده است از جمله این مخاطرات جدی این مجتمع را  حدف باربند ها در غرفه های تجاری دانست.

در انتهای این نشست پیمانکاران و مشاوران سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران به تشریح عملکرد و بیان پیشنهادات پیرامون مباحث مربوط به ارتقاء وضعیت ایمنی این ۳ پروژه پرداختند و هماهنگی های لازم با نهاد های مسئول در این پروژه ها صورت گرفت.

انتهای پیام 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 31924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =