برای بافت اطراف گسل‌های شهر اقدامی عاجل صورت بگیرد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درسی که از زلزله اخیر باید گرفت، این است که در شهر تهران برای صدها هکتار بافت اطراف گسل‌ها اقدامی عاجل صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، نرجس سلیمانی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله خوی اظهار کرد: امیدواریم کمک رسانی ها کمی از آلام آنها بکاهد و مشکلات را قابل تحمل کند.

وی افزود: تصاویر زلزله ترکیه ما را به یاد زلزله بم می اندازد؛ من از لحظات اول در بم حضور داشتم و تصاویر هولناک را به چشم دیدم و در همان زمان اصلاحیه ۲۸۰۰ برای ساختمان ها صورت گرفت، اما آنچه باید درس بگیریم این است که در شهر تهران باید برای صدها هکتار بافت اطراف گسل ها اقدامی عاجل صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ می توان تعیین تکلیف در این خصوص را جلو انداخت. مشکل قنوات لایروبی نشده و ساخت و ساز سه دهه اخیر از جمله تونل توحید و ساختمان های بلندمرتبه مشکلات جدیدی را ایجاد کرده که به نگاهی جدید نیاز دارند.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه قنوات در طرح جامع شهر تهران پیاده شده است، گفت: بر همین اساس می توانیم مسیر قنوات را ببینیم و هر ساختمانی با توجه به حفظ قنوات ساخته می شود.

ناصر امانی در واکنش به موضوع قنوات اظهار کرد: در ساخت و ساز تونل های مترو، اینگونه نیست که قنوات مورد نظر نباشند و در ابتدا محکم سازی صورت می گیرد، سپس ساخت و ساز انجام می شود.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 31945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =