قیمت تعیین شده برای بلیط بازدید از برج میلاد نصف هزینه‌کرد هم نیست

در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بهای بلیط بازدید از تمام طبقات برج میلاد برای سال آینده ۱۲۰ هزار تومان و بلیط بازدید از سکوی دید باز ۸۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نرگس معدنی پور در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بهای خدمات و عوارض در سال ۱۴۰۲ مرتبط با لوایح حوزه اجتماعی و فرهنگی و بهای خدمات بازدید از مراکز تفریحی با بیان اینکه پیشنهاد سال قبل برای بازدید از کل طبقات برج میلاد ۸۸ هزار تومان بوده است، اظهار کرد: رقم بلیط بازدیدکنندگان داخلی از کل طبقات برای سال آینده ۱۳۰ هزار تومان و سکوی دید باز ۹۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی افزود: در لایحه مورد نظر، بلیط بازدیدکنندگان خارجی از کل طبقات ۲۵ دلار و سکوی دید باز ۱۵ دلار پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای رقم بلیط بیش از این بود، خاطرنشان کرد: با بررسی هایی که صورت گرفت ۲۵ دلار برای بازدیدکنندگان خارجی تصویب شد.

محمد آخوندی اعلام کرد: پیشنهاد شهرداری برای رقم بلیط بازدیدکنندگان از کل طبقات ۱۴۰ هزار تومان و سکوی دید باز ۱۰۰ هزار تومان بود؛ بر اساس مباحثی که صورت گرفت و بنابر مجوز وزارت کشور بر مبنای نرخ تورم ۴۵ درصد افزایش پیشنهاد شد؛ برخی می گویند این رقم زیاد است، اما این بر عهده شوراست که بحث کند به جای ۴۵ درصد، ۳۰ درصد یا ۲۵ درصد افزایش اعمال شود.

وی ادامه داد: اقشاری همچون پرسنل، خبرنگاران، ورزشکاران، فرهنگیان، فعالان گردشگری و بازدید گروهی دانش آموزان، دانشجویان، اعضای مساجد، پایگاه های بسیج بهزیستی، کمیته امداد، ایثارگران با تخفیف ۴۰ درصدی از برج بازدید خواهند کرد.

علی اصغر قائمی با بیان اینکه افراد با احتساب بازدید از تمام طبقات و سکوی دید باز باید ۲۲۰ هزار تومان پرداخت کنند، گفت: این رقم برای یک خانواده چهار نفره سنگین خواهد بود و باید تجدیدنظر شود و به اعتقاد من رقم ۱۰۰ هزار تومان برای بازدید از کل طبقات و ۸۰ هزار تومان برای سکوی دید باز به رأی گذاشته شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رقم افزایش مبلغ بلیط ۴۵ درصد و افزایش حقوق و دستمزد ۲۵ درصد است، تصریح کرد: همه کسانی که بازدید می‌کنند، افراد متمکن نیستند و نباید دیگر اقشار این آرزو را داشته باشند که از برج میلاد بازدید کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید دیدن نمادهای ملی برای برخی افراد در حد یک آرزو بماند، یادآور شد: ۴۵ درصد برای کسانی که از شهرستانها مراجعه می کنند، رقم بالایی است، هر چند می دانیم که هزینه های استهلاک و نگهداری وجود دارد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با تأکید بر اینکه برج میلاد پر هزینه است، یادآور شد: اگر بخواهیم محدودیت در درآمدزایی ایجاد کنیم، باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم و اجازه دهیم قوانین تجارت در این مجموعه ها رعایت شود تا بتوانیم در خصوص درآمدها و در صورت کسب درآمد پایین، مؤاخذه کنیم.

قیمت تمام شده بازدید از برج میلاد بیش از ۳۰۰ هزار تومان است

محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه تأکید کرد: مبنای عدالت این است که بخش هایی که نیاز دارند یارانه دهیم؛ اگر یارانه غیرهدفمند و به همه داده شود، کار ناعادلانه ای است.

وی افزود: قیمت تمام شده باید در نظر گرفته شود که چه میزان از مخاطب دریافت می شود؛ قیمت تمام شده بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و باید در محاسبات لحاظ شود تا بتوانیم به نرخ درست برسیم؛ هزینه نگهداشت و استهلاک برج میلاد بالاست و پس از ۱۲ سال به جایی رسیده که هزینه استهلاک زیادی دارد.

توکلی زاده گفت: تاکنون ۷۰ درصد فاز یک برج میلاد افتتاح شده و بسیاری از بخش هایی که باید درآمدزایی کنند هنوز وجود خارجی ندارند و عملاً درآمدزایی ندارد؛ اگر فاز یک، دو و سه به طور کامل افتتاح شده بود می توانستیم از توان سایر بخش ها برای درآمدزایی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در نوروز امسال رکورد بازدید برج میلاد و اراضی عباس آباد نسبت به سالهای قبل شکسته شد، اظهار کرد: ما در این ایام شاهد صف های طولانی در برج میلاد بودیم و ظرفیت فنی آن اجازه نمی داد که بیش از آن پذیرا باشد، لذا باید ظرفیت فنی نیز در نرخ گذاری ها لحاظ شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد من این است که تعداد فرزندان برای جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا برای استفاده از تخفیف بازدید از برج میلاد حذف شود؛ همچنین افزایش ۵۰ درصدی بها در روزهای پربازدید لحاظ نشود.

وی با تأکید بر اینکه میزان تخفیف ۵۰ درصد باشد، تصریح کرد: با افزایش میزان حقوق، باید سطح متوسط جامعه را در نظر بگیریم؛ لذا پیشنهاد من برای تمام طبقات ۱۲۰ هزار تومان و سکوی دید باز ۸۰ هزار تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بهای بلیط در روزهای کم بازدید برای تمام افراد با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می شود و در برخی روزهای مناسبتی نیز بلیط رایگان است؛ علاوه بر این باید افزایش ۵۰ درصدی بهای بلیط در روزهای پربازدید حذف شود.

گفتنی است تبصره یک این لایحه مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی بهای بلیط در روزهای پربازدید با اکثریت آراء موافق حذف شد و همچنین این اختیار به مدیریت برج میلاد داده شد که در روزهای کم بازدید، تخفیف ۵۰ درصدی را لحاظ کند.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 31946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =