هدف‌گذاری ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای آتش‌نشانان پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آغاز ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، قدرت الله محمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بیست و پنجمین پویش امید و افتخار که عصر امروز - سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱- برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به دستور شهرار تهران از خردادماه ۱۴۰۱ در سازمان آتش نشانی با توجه به بروز مشکلات انباشته شده در ۱۰ سال گذشته، رفع مشکلات معیشت پرسنل در دستور کار قرار گرفت. از ۱۸ چالشی که برای خانواده آتش نشانی بررسی شد، شاکله حل همه این مشکلات به مسکن کارکنان بر می گشت. با بررسی هایی که انجام شده از ۵۳۰۰ پرسنل آتش نشانی ۴ هزار نفر فاقد مسکن هستند که اغلب در حاشیه شهر تهران مستاجر هستند. برخی دیگر از ساکنان تهران نیز مجبور به کوچ به اطراف تهران شده اند.

وی افزود: با توجه به تاکید شهردار برای رفع این مشکل، موضوع را پیگیری کردیم و ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان آتش نشانی هدف گذاری شده است. با توجه به اینکه تجربه نشان داده که تعاونی های مسکن در تولید مسکن ناکام می مانند، بهترین روش برای حل این مشکل، ورود بخش خصوصی است. مطمئنیم که ظرف ۱۸ تا ۲۰ ماه مسکن کارکنان آتش نشانی تحویل می شود.

محمدی ادامه داد: در بحث نحوه واگذاری، این واگذاری برای کارکنان ۵ سال خدمت به بالا است و اولویت بندی بر اساس سنوات خدمتی است. اولین پروژه از ساخت ۴ هزار واحد مسکونی امروز کلید می خورد و پروژه بعدی تا قبل از پایان سال در حکیمیه و تهرانپارس شروع می شود و ظرف ۶ ماه باید ساخت همه ۴ هزار واحد شروع شود و بعد از ۱۸ تا ۲۰ ماه کارکنان آتش نشانی صاحب مسکن شوند.

وی در پایان از مدیران موقوفه مروی برای در اختیار قراردادن زمین جهت ساخت مسکن در این پروژه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 31993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =