تبدیل بوستان سرخه‌حصار به قطب گردشگری/ نیروگاه خورشیدی یک سوم برق بوستان را تامین می‌کند

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه بوستان سرخه حصار به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، گفت: یک بسته تفریحی و گردشگری برای بوستان سرخه حصار دیده شده که شامل کارتینگ، اسب‌سواری، حمام نمک و مزرعه ۲ هکتاری گل محمدی است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار که امروز- چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱- برگزار شد، اظهار کرد: در شرق تهران فقر محسوسی در خصوص سرانه های تفریحی، فرهنگی و گردشگری نسبت به غرب تهران داریم‌ و این فقر اینقدر زیاد است که از نظر اعداد و حسی که مردم دارند کاملا احساس می شود.

وی افزود: بزرگترین سرمایه ای که در شرق تهران وجود دارد، بوستان جنگلی سرخه حصار با مساحت ۶۰۰ هکتار است، روزهای اول که از این بوستان بازدید می کردیم باورمان نمی شد که گونه هایی طبیعی مثل آهو، کل و گراز در آن باشد.

احمدی عنوان کرد: گونه هایی که در سرخ حصار دیده می شود، در تهران کم پیدا می شود، اما مسئله ای که با آن مواجه شدیم این بود که این بوستان برای استفاده مردم به جز درخت و چند بوفه، موضوع تفریحی دیگری نداشت و به بوستان سرخه حصار توجه نشده است.

شهردار منطقه ۱۳ عنوان کرد: ماه بعد حداقل ۱۰ بسته تفریحی و گردشگری فراخوان خواهد شد، یک بسته تفریحی و گردشگری برای بوستان سرخه حصار دیده شده از هتل تا پل طبیعت و ۳۰ پروژه گردشگری که در قالب ۲۰ بسته گردشگری که ۱۰ بسته آن در اسفند ماه فراخوان داده خواهد شد و به مرور پارک را تغییر می دهد که شامل کارتینگ، اسب سواری، حمام نمک و مزرعه ۲ هکتاری گل محمدی که به زودی فراخوان نیمی از این پروژه ها گذاشته خواهد شد و بوستان سرخه حصار به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد و الان این طرح در سازمان سرمایه گذاری شهرداری در دست بررسی است.

وی افزود: بحث دیگر تامین انرژی بوستان ۶۰۰ هکتاری سرخه حصار است که نیاز به مراقبت دارد؛ از جمله آبیاری، کاشت جدید درختان و بحث دیگر تامین انرژی آن است که با دستگاه های خدمات رسان درگیر هستیم؛ هزینه قبوض برق این پارک حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان است که عدد سنگینی است و هزینه کل قبوض منطقه در سال حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

احمدی بیان کرد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۵ بار این پروژه به مناقصه گذاشته شد و کسی استقبال نکرد و از سال گذشته توان خود را گذاشتیم تا این کار انجام شود و با پیمانکارانی که در این زمینه کار کردند صحبت کردیم و یکی از این افراد کار را قبول کرد. این ایده بعد از ۶ سال به سرانجام رسید و نیروگاه سرخه حصار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق تهران است که یک سوم برق بوستان سرخه حصار را تامین می کند و قابلیت دارد که تا دو فاز دیگر ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 32025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =