تعامل بالای شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی در حوزه گردشگری/ چالش سرمایه‌گذاران گردشگری برطرف خواهد شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی به ویژه در دوره جدید مدیریت شهری وجود دارد.

علی اصغر شالبافیان در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شهرداری تهران به صورت عام و شرکت نوسازی عباس‌آباد به طور خاص، همکاری‌های خوبی در حوزه گردشگری با وزارت میراث فرهنگی دارد، اظهار کرد: یکی از حوزه های محل تفاهم دو مجموعه، برگزاری رویدادهای مشترک در تهران بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه تهران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها از سویی باید معرفی شود و از سویی دیگر محملی برای معرفی ظرفیت‌های سایر استانها باشند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین شرکت نوسازی عباس آباد و وزارت میراث فرهنگی، با تدبیر مجموعه اراضی عباس‌آباد، رویدادهای گردشگری استانها و اقوام در این مجموعه با برنامه‌ریزی مشترک وزارت میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

شالبافیان با بیان اینکه به جز نمایشگاه گردشگری تهران، جشنواره‌ها و رویدادها و هفته‌های فرهنگی استانها به صورت مستمر در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تمام ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران شناسایی شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: اقدام ارزشمند و قابل تقدیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، با برگزاری رویدادها در اراضی عباس‌آباد تکمیل خواهد شد که در این رویدادها مقاصد جاگزین و مکمل سفر معرفی می شود تا در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سفر مردم نقش واقعی ایفا کنیم و تمام پهنه ایران زیبا به محل سفر مردم تبدیل شود و به ویژه در زمان اوج سفر، سفرها تنها به برخی نقاط محدود نشود.

وی با بیان اینکه تهران در تمام ایام سال میزبان گردشگران خارجی و داخلی فراوانی است، تصریح کرد: اراضی عباس‌آباد به تنهایی می‌تواند میزبان گردشگران خارجی و داخلی باشد و برگزاری رویدادها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تعداد گردشگران داشته باشد.

شالبافیان با اعلام اینکه تهران در ایام خاص همچون نوروز می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری باشد، گفت: در نوروز امسال اتفاق خوبی افتاد و تهران توانست میزبان گردشگران فراوانی باشد؛ در همین راستا با برگزاری رویدادها می‌توان مردم را به شیوه‌های مختلف جذب کرد و این اقدام می‌تواند در ماندگاری گردشگران در کل شهر تهران تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در مجموعه عباس‌آباد و محیط پیرامونی آن، بیش از یک روز زمان می‌برد که گردشگران از کل مجموعه‌ها بازدید کنند و در سالیان اخیر تلاش شده که یک مجموعه بتواند به طور مستقل، یک روز میزبان گردشگران باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در اراضی عباس‌آباد انجام شده است، تصریح کرد: افتتاح اقیانوس‌پارک که پیش از این انجام شد، به ماندگاری هرچه بیشتر گردشگران کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه خوشبختانه مدیریت شهری به ویژه در دوره جدید تعامل بسیار خوبی را در حوزه گردشگری با وزارت میراث فرهنگی برقرار کرده است، یادآور شد: شهرداری و به ویژه سازمان زیباسازی و ستاد گردشگری تعاملات خوبی با وزارت میراث فرهنگی داشتند و شورای اسلامی شهر تهران نیز مصوبات خوبی همچون پیش‌بینی معافیت‌ها و تخفیف‌ها برای ساخت مجموعه‌های اقامتی به ویژه در سال گذشته داشت.

شالبافیان افزود: با همکاری شهرداری برای برخی مجموعه‌های اقامتی که سرمایه گذاران در گیر و دار پروسه اداری بین شهرداری و وزارت میراث فرهنگی بودند، تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادی را به شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر مصوبات گره‌گشا در حوزه گردشگری مطرح کردیم تا سایر شهرها و استانها نیز از این نگاه حمایتی الگو بگیرند؛ بنابراین گردشگری در تهران تنها محدود به پایتخت نخواهد بود بلکه حوزه‌های جدیدی را خلق خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 32091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =