ساماندهی جاذبه‌های پایتخت با راه‌اندازی سازمان گردشگری

شهردار منطقه ۹ تهران گفت: امیدواریم با راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری تهران، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری پایتخت ساماندهی شود.

سید محمد رحیم مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تهران ظرفیت‌های گردشگری زیادی در بخش شهری، تاریخی و طبیعی دارد، اظهار کرد: سالیانه حدوداً دو میلیارد نفر از جمعیت دنیا در حوزه گردشگری فعال هستند و با توجه به اینکه ایران یک درصد از سهم سرزمینی در دنیا را دارد، می توانیم یک درصد از یک میلیارد نفر را جذب کنیم.

وی ادامه داد: تهران نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و از لحاظ اقلیمی، محیط زیستی و طبیعت‌گردی به ویژه در شمال شهر تهران شاهد ظرفیت‌های خوبی هستیم. علاوه بر این شهرداری تهران جاذبه‌های خوبی را در سال های اخیر ایجاد کرده که باغ پرندگان، اراضی عباس آباد، باغ موزه دفاع مقدس و بوستان‌ها متعدد از این نوع ظرفیت‌هاست.

شهردار منطقه ۹ تهران با بیان اینکه این ظرفیت های گردشگری سرمایه‌های شهر ما هستند، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به این ظرفیت های گردشگری توجه کرد که امیدواریم با راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری تهران، ساماندهی تمام این اماکن انجام و متمرکز شوند و یک مجموعه کامل در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌ها باشد.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 32129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =