مردم عادت کرده اند دستکش و ماسک بریزند و بگویند شهرداری جمع می کند

شهر: یکی از مهم ترین وظایف در این روزها به عهده پاکبانان شهر است، دونفر از این کارگران خدماتی شهرداری از مشکلات خود در یک برنامه تلویزیونی گفتند.

به گزارش شهر، بهزاد بنیادی و رسول عباسی دو پاکبانان شهر تهران که مهمان برنامه «فرمول یک» در شبکه یک سیما بودند از مردمی که به ویژه در این ایام با رها کردن دستکش و ماسک در خیابان ها به فکر بیماری پاکبانان نیستند گلایه داشتند.

 رسول عباسی  در این برنامه گفت که ۵۴ ساله است و ۱۴ سال است که در شهرداری کار می کند. او پیش از این کشاورز بوده و  در آذربایجان شرقی گندم، جو و نخود می کاشته است.

عباسی گفت که خشکسالی باعث مهاجرتش به تهران شده اما الان شرایط بهتر شده است. زمین هم دارم. آب و هوای تهران با شهرمان فرق دارد. ۵ بچه دارم. دو نفر از بچه هایم ازدواج کرده اند و سه نفر هنوز مجرد هستند.

او افزود: در دوران کرونا هر روز سرکار بودیم. مراعات هم می کردیم. دستکش می پوشیدیم و ماسک می زدیم. برخی از مردم زباله ها را روی سقف ماشین یا کاپوت جلو و عقب می گذارند و همینطوری می روند. گاهی در خیابان می افتد و وسط اتوبان پخش می شود. روزی دو یا سه مورد اینطوری داریم.

این پاکبان برای گلایه اش از مردم شعری هم از سعدی خواند:

 بنی آدم اعضای یکدیگرند        که در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار   دگر عضوها را نماند قرار

بهزاد بنیادی، دیگر پاکبان حاضر در این برنامه  از پاکبانان منطقه سه ناحیه دو است. او گفت: ۳۲ ساله هستم و ۱۲ سال است در شهرداری کار می کنم. از ۲۰ سالگی کار می کنم. از سربازی که آمدم وارد این کار شدم. تک پسر هستم و ۴ خواهر دارم. پدرم از کار افتاده است و  باید کار می کردم تا خرجی مادروخواهرهایم را بدهم. به همین دلیل درس نخواندم با اینکه دوست داشتم. ازدواج کرده ام و یک دختر ۵ ساله دارم.

او هم درباره شرایط این روزهای کرونا و سختی کارشان گفت: ۶ -۷ ماه است مرخصی نرفته ایم. تمام روزها را سرکار بودیم. برخی از مردم رعایت نمی کردند. شیشه ماشین را پایین می دهند و دستکش را بیرون پرت می کنند. خانواده ام گاهی می گفتند نرو اما من می گفتم باید بروم وظیفه ام است. باید برویم و زباله ها را جمع کنم. خیلی در معرض خطر بودیم. سمت شریعتی جلوی تره بار را بروید نگاه کنید پر از دستکش و ماسک است. سر هر کوچه یک سطل هست اما مردم عادت کرده اند به اینکه بریزند وبگویند شهرداری جمع می کند. وظیفه ما است اما مردم هم باید مراعات کنند.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 3217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =