تا این لحظه اجازه نداده‌ایم گره ترافیکی بابت برف در پایتخت شکل بگیرد

نشست هماهنگی عملیات اجرایی مدیریت برف تهران در پی هشدار سازمان هواشناسی و پیش بینی بارش شدید برف در تهران صبح امروز - یکشنبه ۲۳ بهمن - در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست که با حضور معاون خدمات شهری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، رئیس سازمان بازرسی شهرداری و جمعی از مدیران شهری و نمایندگان سازمان های تخصصی در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد، هماهنگی‌های لازم در خصوص رسیدگی به وضعیت شهر در هنگام بارش برف انجام شد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مورد برگزاری این جلسه گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش برف سنگین و اعلام سطح هشدار نارنجی در استان تهران از روز گذشته جلسات هماهنگی شروع شد و از دیشب بحث آمادگی‌ها ، شن‌پاشی‌ و فعالیت‌های میدانی در شهر شکل گرفت.

وی افزود: امروز نیز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دستگاه‌های مختلف و مرتبط با حوزه مدیریت برف با محوریت معاونت‌های خدمات شهری و امور مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ، سازمان مدیریت پسماند، سازمان هواشناسی، پلیس راهور و همه همکاران ما در مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه و همینطور مرکز ارتباطات و ... جلسه ویژه ستاد تشکیل و لحظه به لحظه وضعبت رصد و پایش می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: با هماهنگی خوبی که انجام شد در معابر اصلی و شریانی شهر تهران تا این لحظه اجازه نداده‌ایم گره ترافیکی بابت برف شکل بگیرد. هر جا که احتمال این رخداد وجود داشت نیز با رصد و پایش از طریق دوربین‌ها ، نیروهای عملیاتی داخل شهر و بیسیم که با مرکزیت سازمان مدیریت بحران شهر تهران اطلاع‌رسانی می‌شود، در مرکز عملیات اضطراری سریعا تصمیم‌گیری  و اقدام اصلاحی  در خصوص پاشیدن شن و نمک  و نیز اعزام اتوبوس و تاکسی به قسمت هایی که نیاز است انجام می‌شود.

نصیری همچنین گفت: با  حضور فعال همه دستگاه‌ها در کنار هم ، امیدواریم در این بارش رحمت الهی فقط فواید و جنبه‌های مثبت حاصل شود و مشکلی جدی برای شهر ایجاد نشود. هر چند باید بدانیم که شهر در روزهای پایانی سال به سر می‌برد و نیز به گفته پلیس راهور، شهر تهران ظرفیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو را دارد، این در حالیست که در حال حاضر بیش از ۴ برابر این ظرفیت، خودرو در شهر در حال تردد است. در نتیجه ما به صورت طبیعی ترافیک معمول هر روزه را داریم، همچنین طبیعی است که بر اثر بارش نیز مقداری جریان ترافیک کند ‌شود. ولی آن گره‌های ترافیکی که بخواهد ساعت‌ها شهروندان را درگیر کند اجازه نداده‌ایم تا این لحظه در شهر شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما چه در شهرداری تهران و چه در پلیس راهور و چه در سازمان‌های پایشگری چون هواشناسی و سازمان کنترل ترافیک ، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و همه قسمت‌های دیگر و نیز فضای رسانه‌های در حال پایش‌اند  و تلاش می‌کنیم که شهروندان در این روز برفی مشکل نداشته باشند.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین استفاده از تجربیات پیشین در موارد اضطراری و راه‌اندازی ستاد ویژه مدیریت بحران در چنین مواقعی باعث تسهیل هماهنگی شده و الگویی برای دیگر شرایط اضطراری  خواهد بود تا امکانات به خوبی توزیع شده و پایش و حضور عملیاتی با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 32200

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =