ضرورت تقویت زیرساخت‌های شهرداری در موضوع برف‌روبی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فصل بودجه ریزی تقاضا می‌کنیم که زیرساخت‌ها در شهرداری در بحث برف‌روبی تقویت شود؛ شش یا هفت سال برف خاصی در تهران نداشتیم و به همین دلیل تجهیزات به روزرسانی نشده بود و اگر تجهیزات افزایش نیابد، ماشین‌آلات برای سال آینده فرسوده و از رده خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران ۷۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد، اظهار کرد: مناطق شمالی و جنوبی تفاوت های جدی با یکدیگر دارند و وجود شیب های تند به دلیل شرایط کوهپایه ای وضعیت خاصی را در تهران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برف روزهای گذشته از سنگین ترین بارش های سالهای اخیر بود، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که با بارش های صورت گرفته بخشی از کم آبی جبران شد؛ نقص هایی در برف روبی روز پنج شنبه وجود داشت و برخی نیز عذرخواهی کردند و شاید یکی از علل آن این بود که انسجام کامل صورت نگرفت و پلیس راهور، صدا و سیما و سایر دستگاه ها نیز باید همکاری بیشتری را انجام می دادند.

وی با تأکید بر اینکه مردم و دستگاه ها در روز یکشنبه همکاری بیشتری داشتند، خاطرنشان کرد: مردم از زنجیر چرخ برای خودروها استفاده کردند؛ پلیس راهور از نیروهای بیشتری بهره گرفت و صدا و سیما نیز اطلاع‌رسانی گسترده تری انجام داد.

پیرهادی افزود: اصحاب رسانه نیز اذعان داشتند که برف روبی در روز یکشنبه شرایط بهتری داشت و مشکلات کمتری را نسبت به پنج شنبه شاهد بودیم که جا دارد از نیروها و کارگران خدوم خدمات شهری تقدیر کنیم که نیروهای دیگر مناطق به کمک منطقه های شمالی آمدند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارسال ۲۵ هزار پیام شهروندی به سامانه ۱۳۷ خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از این پیام ها از مناطق شمالی بود که سعی شد در ساعات اول رفع شود؛ هزار و ۷۷۳ دستگاه برف روبی مشغول به کار بودند که باید تقویت شود.

وی تأکید کرد: در فصل بودجه ریزی تقاضا می کنیم که این زیرساخت ها در شهرداری تقویت شود و باید فکری به حال تجهیزات کنیم؛ شش یا هفت سال برف خاصی در تهران نداشتیم و به همین دلیل تجهیزات به روز رسانی نشده بود و اگر تجهیزات افزایش نیابد ماشین آلات برای سال آینده فرسوده و از رده خارج خواهند شد.

پیرهادی با بیان اینکه در حوزه آموزش شهروندی نیز باید وارد شد، گفت: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کردند؛ معمولاً حوزه فرهنگی و اجتماعی کمتر به موضوعات تخصصی می پردازد، لذا از شهردار تهران درخواست می کنم به شکل جدی تری به موضوع بپردازد.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 32344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =