بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته شفاف‌تر شده / عملکرد امسال شهرداری در حوزه درآمدهای پایدار خوب بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش شفافیت بودجه ۱۴۰۲ گفت: عملکرد امسال شهرداری در حوزه درآمدهای پایدار در بخش ارزش افزوده خوب بوده است. افزایش سهم حوزه حمل‌ونقل، نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲ است.

به گزارش شهر ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، درباره بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به گذشته شفاف‌تر شده است. در بخش‌های هزینه، حقوق و دستمزد نسبت به قبل شفافیت بیشتری داریم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ به حقوق و دستمزد اختصاص داشت و شهرداری ناچار شد بخشی از اعتبارات تملک دارایی را در بخش هزینه‌ای ببرد، ولی اگر از اول امسال حقوق و دستمزد را در بودجه ببینیم، قاعدتا بخش اصلاحی به وجود نمی‌آید.

افزایش سهم حمل‌ونقل، نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲

امانی با اشاره به دیگر نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ افزود: مهم‌ترین نقطه قوت بودجه که البته شورا هم در آن دخیل بود افزایش سهم حمل و نقل و خالص‌سازی آن است.

وی ادامه داد: این امر بدین معناست که بخش هزینه‌ای و حقوق و دستمزد را کاملا جدا کردیم. سقف بودجه خالص شهرداری برای حمل و نقل ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان خالص دیگر به آن از سوی شورای شهر اضافه شد و برای سال آینده حداقل ۲۰ هزار میلیارد اعتبار فقط در بخش حمل و نقل و نه فنی عمرانی دیده شده است؛ چرا که فنی عمرانی را قبلا در بخش حمل و نقل می‌دیدند که از هم جدا کردیم.

امانی ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند سال آینده این مقدار منابع را جذب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه عملکرد شهرداری امسال در حوزه درآمدهای پایدار در بخش ارزش افزوده خوب بود، عنوان کرد: برای سال آینده دو برابر درآمد پایدار در حوزه مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 32365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =