برگزاری نخستین تمرین مدیریت تردد در صحنه حادثه در تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری نخستین تمرین مدیریت تردد در حوادث در سازمان مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل مدیریت تردد در صحنه حادثه و تمرین عملیاتی آن، گفت: هدف از اجرای این تمرین، کنترل مدیریت تردد به صحنه حادثه و پیشگیری از ورود افراد متفرقه به صحنه حادثه است و به این منظور تدوین شده است.

وی با اشاره به دستورالعمل مدیریت تردد در صحنه حادثه و همچنین تصویب و ابلاغ آن توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران، افزود: سازمانهای خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی متولی اجرای این دستورالعمل بوده و با توجه به مفاد آئین نامه ملزم به ایجاد فضای امن برای تردد امدادگران و سایر افراد مربوطه هستند.

وی  مدیریت در صحنه حادثه را یکی از ارکان اصلی فرماندهی و کنترل در حوادث دانست و افزود: کاهش میزان خسارات جانی و مالی با مدیریت و کنترل مهیا می شود.

آرون گفت: داشتن بینش بحران محور به توانایی فکر کردن در مورد بدترین  سناریوی قابل وقوع و در عین حال به ارائه راه حل‌های بیشمار نیاز دارد. لازم است که همیشه طرح مقابله با تهدیدهای احتمالی موجود بوده و هوشیار بود.

انتهای پیام 

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 32377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =