رشد ۱۰۰ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ در پنج‌شنبه برفی تهران

 رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی(۱۳۷ پلاس) درخصوص تماس های مردمی با سامانه ۱۳۷ پلاس در پنج‌شنبه برفی پایتخت توضیح داد.

به گزارش شهر، رضا ناصری سرای رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی(۱۳۷ پلاس) درخصوص میزان تماس‌های دریافتی سامانه ۱۳۷ پلاس در روز پنج‌شنبه برفی پایتخت گفت: «روز پنج شنبه آمار تماس به این سامانه به عدد ۱۷۰۰۰ رسیده بود و در مقایسه با روزهای عادی که بارندگی نداریم آمار دو برابر شده؛ یعنی روزهای عادی ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تماس داریم و در این دو روز برفی رشد ۱۰۰ درصدی تماس ها و پیام ها را داشتیم.»

وی ادامه داد: «بیش از ۵۰ درصد خواسته‌ها موضوعات مربوط به برف بود و از درخواست شن و ماسه در بزرگ راه، خیابان و معابر گرفته تا برف تکانی درختان و .... مطرح شده بود. در موضوع برف‌روبی موضوعاتی که از سوی شهروندان پیگیری می‌شود که شامل بحث شن و نمک جهت لغزندگی کوچه، خیابان، پیاده‌رو، قرار دادن کیسه شن و نمک در خیابان، انتقال برف دپو شده کوچه و خیابان، برف‌روبی توسط ماشین‌های مکانیزه، برف‌روبی بوستان‌ها و برف تکانی درختان می‌شود.»

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی(۱۳۷ پلاس) تصریح کرد: «موضوع دیگری که در بحث برف‌روبی در پیام‌های مردمی مطرح است، موضوع برف‌روبی پل‌های فلزی سواره است که موقع برف مشکلاتی برای‌شان ایجاد می‌شود و گاهی تصادفات هم در آنجا وجود دارد. در روز پنج‌شنبه در ۵ تا ۶ منطقه درخواست در حوزه برف داشتیم مثل مناطق یک تا پنج و مناطق ۲۱ و ۲۲ و که البته بیشترین پیام‌ها مروبط به مناطق یک و پنج بود و در مجموع ۹۸۰۰ پیام و درخواست شهروندی ثبت شد.»

ناصری سرای درخصوص انتقاد یکی از مجریان صدا و سیما از نحوه پاسخگویی یکی از اپراتورهای ۱۳۷پلاس که باعث عذرخواهی سخنگوی شهردار تهران هم شد، توضیح داد:‌ «گاهی ممکن است شرایطی خاص به وجود آید و فشار کاری اپراتورهای در این مواقع بیشتر است و معمولا آمار پاسخگویی‌شان نیز سه برابر می‌شود و ممکن است گاهی آن‌طور که باید پاسخگوی شهروندان نباشند. درخصوص موردی که به آن اشاره می‌کنید، بررسی لازم انجام و صدای ضبط شده تماس نیز مورد بررسی قرار گرفت. بخواهیم قضاوت درست کنیم، نمی‌توانیم بگوییم اپراتور قصور خاصی انجام داده باشد یا جایی کم کاری کرده باشد اما می‌توانست بهتر عمل کند؛ اما این که بگوییم کلا اپراتور قطع کرده یا جواب نداده نبوده است.»

وی اضافه کرد:‌ «گاهی شهروندان به دلیل نارضایتی و فشار مضاعفی که وجود دارد برخوردشان خیلی مناسب نبوده و اپراتورها باید رعایت کنند کما اینکه در این حوزه آموزش‌های تخصصی در دوره جدید برگزار کردیم و در برنامه ما قرار است این اتفاق ادامه پیدا کند. یک موضوع دوطرفه است. حرف ما این است که شهروند را در مقام سوال پرسیدن می‌گذاریم و به عنوان سامانه باید پاسخگو باشیم تا یک ارتباط موثر شکل بگیرد. زمانی که فراوانی تماس‌ها زیاد است ممکن است اشکالاتی پیش بیاید ولی در مورد موضوع آخری که رسانه‌ای شد و یکسری از موضوعات برگشت به نظرم کمی دور از انصاف بود. امیدواریم این مساله حل شود. بچه‌های ما در آن روز خاص همه تلاش‌ خود را کرده بودند و عملکرد نسبتا مناسبی داشتند.»

ناصری سرای درخصوص اینکه چقدر از تماس‌ها ناشی از ضعف عملکرد در حوزه برف‌روبی بود هم توضیح داد:‌ «در دوره جدید شهرداری تحلیل نوع پیام مردمی را انجام دادیم. اینکه نوع پیام ناشی از اعتماد مردم یا ناشی از ضعف عملکرد شهرداری است. تنوع موضوعات زیاد است و بالغ بر ۷۰۰ موضوع داریم؛ مثلا داریم طرح نهال کاری در تهران اجرا می‌کنیم و می‌گوییم مردم در سامانه ۱۳۷پلاس درخواست ثبت کنند و برای‌شان در خانه نهال بکاریم و هر قدر این درخواست بالاتر برود ناشی از مشارکت مردمی است. در بحث جمع‌آوری افراد بی‌خانمان یا بحث گرمخانه‌ها مردم به ما پیام دهند و این مشارکت مردم است و نمی‌توانیم بگوییم پیام‌ها زیاد شد ولی در مورد بعضی از معضلات شهری این را در مواردی به ضعف عملکردی ربط دادیم یعنی یک کارنامه ارزیابی عملکرد در همین دوره جدید به وجود آوردیم که مبتنی بر پیام شهروندی تک تک واحدهای رسیدگی کننده شهرداری را بتوانیم ارزیابی کنیم و در موضوع برف هم همین اتفاق می‌افتد؛ یعنی در بحث ارزیابی مدیران و مدیران ارشد و ادارات تخصصی نواحی هم ورود کردیم و گفتیم چه واحدی در کجا ضعف داشته و به نحو احسنت کارش را به کمال نرسانده و همگی کاملا مشخص می‌شود. اگر با این فرمول حساب کنید جاهایی می‌توانیم بگوییم و جاهایی نمی‌توانیم بگوییم.»

وی درخصوص اینکه چقدر از درخواست‌های مردمی مربوط به معابر اصلی و چه میزان معابر فرعی بود هم توضیح داد: «در مواقع برف و برف شدید شبیه برف پنج شنبه یا ۲۵ دی اولویت شهرداری شریان‌های اصلی است و درخواست برای کوچه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. در روز پنج‌شنبه در برخی بزرگراه‌ها نیز درخواست داشتیم. وقتی در بزرگراه‌ها درخواست داریم یعنی احتمالا مشکلاتی در برف‌روبی بزرگراه‌ها وجود دارد. نیروهای خدمات شهری و حوزه‌هایی که باید این موضوع را رقم می‌زدند و برف‌روبی را انجام می‌دادند در جاهایی به خاطر مشکلاتی مثل ترافیک و پارک خودروها در حاشیه بزرگراه نتوانستند به نقاط هدف برسند با وجود این که پیش‌بینی را کرده بودند ولی شاید بهتر از این نیز می‌شد عمل کرد.»

منبع: پانا 

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 32383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =