از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و برف‌روبی سریع تا شن‌پاشی در صدها کیلومتر از معابر پایتخت

همزمان با بارش برف در پایتخت از شب گذشته، شهرداری تهران با بهره‌گیری از توان نیروهای خدمات شهری و استفاده از ماشین آلات برف‌روبی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، از شب گذشته بارش برف در نقاط شمالی تهران آغاز شد که در ساعات صبح امروز - چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱- همچنان ادامه دارد؛ با توجه به این شرایط اقدامات شهرداری های مناطق درگیر برف برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در تردد خودروها و مردم بسیار حائز اهمیت است؛ بر همین اساس معاونان خدمات شهری مناطق شمالی تهران توضیحات اقدامات‌شان را در این گزارش مطرح کردند.

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین وضعیت برف روبی معابر سطح منطقه یک با بیان این مطلب که تمامی معابر اصلی و شریان ها باز است و تردد در آن ها به شکل روان در جریان است، اظهار کرد: از دیروز تعداد دپوها و مخازن کیسه ای شن و نمک را افزایش و کلیه سایت های برف روبی اصلی و نواحی را شارژ مجدد کردیم و ماشین آلاتی که دچار خرابی شده بودند را اورهال کردیم تا برای بارش برف آماده شویم.

وی افزود: حدود ۱۵۰ خودروی مکانیزه و غیرمکانیزه و حدود ۵۰۰ کارگر فضای سبز و خدمات شهری مشغول خدمت رسانی برای برف روبی و رفع مشکلات از معابر هستند.

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

استقرار بیش از ۱۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و غیرمکانیزه در منطقه ۲

علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۲ نیز در گفت‌و گو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین وضعیت برف روبی معابر سطح منطقه با بیان این مطلب که از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته شاهد بارش برف بودیم و با توجه به پیش بینی های هوا شناسی، اآمادگی کامل در سطح محدوده منطقه ۲ از قبل پیش بینی شده بود، گفت: اقدامات لازم را در خصوص استقرار ادوات مکانیزه در معابر بزرگراهی از قبل از بارش انجام دادیم و از شب گذشته تا الان بیش از ۱۵۰ دستگاه خودروی مختلف از جمله خودروهای مکانیزه، کامیونت روباز تیغه دار و بدون تیغه، ادوات سنگینی مانند لودر و بابکت و جرثقیل به همراه ۲۵ دستگاه خودروی پیکاپ و ۳۰ خودروی وانت پسماند خشک در سطح محدوده مستقر و اقدامات مناسب را برای برف‌روبی و پاکسازی معابر انجام دادند و در حال حاضر مشکلی برای تردد در معابر وجود ندارد.

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

به گفته طاهری؛ بیش از ۸۰۰ نفر نیروی کارگری در بخش های خدمات شهری و فضای سبز مشغول به خدمت هستند و در کنار آن ۱۵۰ نفر از مدیران و کارشناسان برف روبی در نواحی ۹ گانه و سایت برف روبی بر این موضوع نظارت می کنند.

شناسایی و پاکسازی نقاط حساس منطقه ۳

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری منطقه ۳ در تشریح آخرین وضعیت عملیات برف روبی در سطح این منطقه با بیان این مطلب که از ساعت ۲۳ شب گذشته کلیه عوامل مرتبط با این موضوع اعم از برف روبی، رفت و روب و فضای سبز در آماده باش صددرصد بودند، به خبرنگار شهر گفت: تعداد ۸۵ دستگاه ماشین آلات تخصصی و غیر تخصصی از جمله ماشین های شن پاش، تیغه های برف روبی و وانت و نیسان و دیگر ماشین آلات تخصصی در موضوع برف روبی و پاکسازی معابر بزرگراهی و معابر اصلی و فرعی از دیشب فعال هستند. 

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

وی تعداد نیروی انسانی در حال خدمت برای موضوع برف روبی در منطقه ۳ را ۸۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به بارش برفهای گذشته، نقاط حساس منطقه از قبل شناسایی شده بود و مقابل درمانگاه ها و بیمارستان ها، ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی و دانشگاه ها و مدارس نیز پاکسازی شد. 

آغاز خدمت‌رسانی از ساعت ۲۲ شب گذشته در منطقه ۴

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ نیز درباره آخرین وضعیت معابر این منطقه پس از بارش برف و اقدامات برای برف روبی و پاکسازی به خبرنگار شهر توضیح داد: از حدود ساعت ۲۲ شب گذشته بارش در منطقه آغاز شد و از همان ساعت مشغول خدمت رسانی هستیم.

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

وی در خصوص تعداد نیروی انسانی و تجهیزات فعال منطقه ۴ برای خدمت رسانی به شهروندان بیان کرد: ۲۶ دستگاه ماشین مکانیزه و ۱۱۴ دستگاه ماشین آلات پیمانکاران نواحی در منطقه فعال هستند و از نظر تعداد نیروهای انسانی نیز ۱۸۰ نیروی خدمات شهری و ۳۰۰ نیروی فضای سبز  مشغول خدمت رسانی هستند و  تردد نیز در سطح منطقه به صورت روان در حال انجام است.

استفاده از ۱۸۰ خودروی تخصصی و غیرتخصصی در منطقه ۵

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: از ساعات پایانی شب گذشته تجهیزات تخصصی و غیرتخصصی و عوامل انسانی منطقه آماده برف روبی شدند و از ساعت ۱۱ شب که بارش در منطقه آغاز شد خدمت رسانی را شروع کردیم که این کار همچنان ادامه دارد.

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

وی با بیان این مطلب که وضعیت تردد در سطح منطقه روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: هزار نفر نیروی انسانی و ۱۸۰ خودروی مکانیزه و غیرمکانیزه در امر برف روبی و پاکسازی معابر در حال ارائه خدمت هستند.

شن‌پاشی ۵۴ کیلومتر از معابر بزرگراهی منطقه ۲۲

علیرضا علی‌بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: در منطقه ۲۲ به طول ۵۴ کیلومتر از محورهای بزرگراهی منطقه را توسط خودروهای مکانیزه و غیرمکانیزه شن پاشی انجام دادیم و از شب گذشته نیز تمامی روسای ادارات، شهرداران نواحی، عوامل اجرایی و مدیران پهنه ها طبق سناریوی برف روبی در موقعیت های از پیش تعیین شده حضور پیدا کردند و عملیات برف تکانی نیز توسط عوامل فضای سبز از ساعت ۵ صبح شروع شد. 

تشریح آخرین اقدامات مناطق شمالی پایتخت برای برف‌روبی

وی افزود: تعداد ۴۰۰ نیروی انسانی در منطقه مشغول خدمت هستند و ادوات مکانیزه و غیرمکانیزه، خودروهای شهربان و معبربان و وانت های پیمانکاران که در موضوع برف روبی و پاکسازی معابر مورد استفاده قرار می گیرد به حدود ۸۵ دستگاه می رسد و تردد نیز از ابتدای صبح امروز به صورت روان در منطقه جریان دارد.

انتهای پیام/

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 32422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =