فینال جام بازی‌های الکترونیک پایتخت؛ پنجم اسفندماه/ دهکده بازی‌های ورزشی در ایام نوروز برپا می‌شود

دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران با بیان اینکه نفر اول جام بازی‌های الکترونیک جایزه صدمیلیونی دریافت می‌کند، گفت: بیش از ۶ هزار نفر از جوانان و نوجوانان تهرانی در مسابقه جام بازی‌های الکترونیک ثبت‌نام کردند.

رضا سیفی دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد برگزاری جام بازی های الکترونیک اظهار کرد: با برگزاری این مسابقات دو هدف را دنبال می کردیم؛ اول ایجاد شور و نشاط در نوجوانان و جوانان و دوم استعدادیابی. موضوع استعدادیابی باعث شد در این مسابقه افرادی را کشف کنیم که تا حالا در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده بودند و در واقع با حضور در این تورنمنت، فرصت حضور در تیم ملی برای استعدادها و نفرات برتر فراهم شد. 

وی با پرداختن به استقبال بالای قشر نوجوان و جوان پایتخت از این رقابت‌ها تصریح کرد: نکته جالب توجه اظهارنظرات شرکت کنندگان بود که معتقد بودند تا حالا کسی اینقدر آنها را جدی نگرفته بوده و رویدادی در این ابعاد ویژه نسل آنها برگزار نشده بود.

سیفی افزود: نوجوانان از این اتفاق بسیار خوشحال بودند و هر روز بیش از هزار نفر در این رویداد در برج میلاد شرکت می کردند.

وی بیان کرد: امروز روز آخر جام بازی های الکترونیک است و فینال مسابقات ۵ اسفند ماه انجام می شود. دور بعدی مسابقات سال آینده، بعد از ماه مبارک رمضان با عنوان لیگ تهران برگزار می شود که قرار است فراخوان بدهیم تا هر مرحله یک تیم مشخص داشته باشد و بدین ترتیب لیگ بزرگ بازی های الکترونیک را در تهران برگزار کنیم.

سیفی با بیان اینکه سقف جایزه های ما یک میلیارد تومان است که به نفرات اول تا شانزدهم اهدا می شود، تاکید کرد: جایزه نفر اول صد میلیون تومان است. البته نفرات اول تا سوم به مسابقات جهانی و آسیایی هم راه پیدا می کنند.

دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران  در مورد بازی هایی که با بیشترین استقبال در این رویداد روبه‌رو شدند، گفت: بازی فوتبال فیفا و ای فوتبال، کلش رویال و بازی ماشین بیشترین استقبال را داشتند.

سیفی در ادامه در مورد برنامه‌های تفریحی شهرداری برای دهه هشتادی ها هم توضیح داد: ما ذیل سلسله جشنواره های آرمان ۵۲ رویداد را برای عموم مردم برنامه‌ریزی کردیم، اما سه مخاطب ویژه را هدف گذاری کردیم؛ اول نوجوانان و جوانان، دوم بانوان و سوم تلاش کردیم جشنواره ها را با محوریت خانواده جلو ببریم و خانواده ها هم مشارکت کنند.

دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران  همچنین گفت: سعی می‌کنیم  سلسله برنامه هایی که داریم، بیشتر جنبه تفریحی و ورزشی داشته باشد تا خانواده ها و نوجوانان از آن استقبال کنند، البته جشنواره های هنری و علمی و مهارتی که ویژه دانش آموزان است هم اجرا می شود. همچنین در حوزه های هنری، ادبی و اجتماعی نیز رویدادهای زیادی برگزار می شود.

وی افزود: تلاش می کنیم با ایجاد یک دهکده ورزشی برای عید و ماه مبارک رمضان با انواع بازی های جذاب برای کودکان، نوجوانان و اقوام، جشنواره ای  در برج میلاد برگزار کنیم تا شهروندان به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری این است که با برگزاری جشنواره و رویدادهای جذاب، متناسب با ذائقه و نیاز نوجوانان و جوانان امروزی بتواند شور و نشاط اجتماعی ایجاد کند؛ ما در این رویدادها استعدادیابی داریم. همچنین سعی می‌کنیم متناسب با نیازهای شهری از ظرفیت و ایده و استعداد شهروندان استفاده کنیم.


انتهای پیام/

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 32529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =