رشد ۱۱۷ درصدی صدور مجوز در بخش املاک در جنوب‌غربی پایتخت

شهردار منطقه ۱۸ گفت: اقبال عمومی برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون ماده ۵ در منطقه ۱۸، به نسبت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

محمد جواد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص گزارش تبیین عملکرد حوزه شهرسازی و معماری منطقه طی ۱۰ ماهه امسال، ضمن بیان این مطلب که اقبال عمومی برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون ماده ۵ در منطقه ۱۸، به نسبت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱۷ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: طی آمار و مستندات متقن در ۱۰ ماهه سال گذشته تعداد ۱۵۰ پروانه ساختمانی برای متقاضیان صادر که در مقایسه با زمان مشابه در سال‌جاری با رشد ۱۱۷ درصدی مواجه و به تعداد ۳۲۵ پروانه رسیده است.

وی در ادامه پیرامون افزایش قابل توجه مساحت درخواستی متقاضیان برای ساخت و ساز و نوسازی املاک خویش در سال‌جاری افزود: بر همین اساس در سال‌جاری رشد ۱۸ درصدی را شاهد هستیم که مساحت ۲۷۷ هزار و ۱۵۷ متر مربع به ۳۲۸ هزار و ۴۱ متر مربع ارتقا یافته که این امر نوید حرکت نوینی در نهضت ملی مسکن را می دهد.

به گفته شهردار منطقه ۱۸، مصوبه اخیر پارلمان شهری در خصوص ارائه بسته تشویقی تخفیفات ۴۰ درصدی پرداخت نقدی عوارض موجب این رشد قابل توجه در ساخت و ساز اراضی و نوسازی املاک این بخش از پایتخت شده و تا پایان سال نیز آمارها باز هم ارتقا می یابد.

انتهای پیام/

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 32544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =