انتقال و غرس بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت در منطقه ۱۸ تا پایان سال

شهرداری منطقه ۱۸ با هدف صیانت از سرانه فضای سبز موجود و رفع معارضین واقع در مسیر اجرای پروژه‌های عمران شهری، در حال انتقال بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت و غرس آنها در نقاط جدید است.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به این نکته که تعداد بیشماری درخت مثمر و غیرمثمر در مسیر اجرای تعداد ۸ پروژه راه و باند واقع شده و انتقال و غرس مجدد آنها در محل‌های جدید تنها راهکار برای رفع این معضل بود، اظهار کرد: اتصال محور مواصلاتی ۴۵ متری بهار به بلوار ۴۵ متری زرند، بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی و خیابان شهید منصور عمرانی، بلوار الغدیر به بلوار معلم و بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی همراه با زیرگذر سعیدی، بلوار ۳۵ متری شهیدان بهرامی و اجرای عملیات عمرانی پیرامون میدان امام علی(ع) از جمله پروژه های راه و باند بوده که مدیریت شهری برای اتمام آنها ناگزیر به انتقال بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت غیر مثمر و غرس مجدد آنها در نقاط جدید بود.

انتقال و غرس بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت در منطقه ۱۸ تا پایان سال

وی ادامه داد : از ابتدای فصل زمستان که ماهیت درختان در حالت خواب بوده تاکنون نزدیک به ۲۰۰ اصله درخت انتقال و پیش بینی ها حاکی از جابجایی بیش از یکهزار اصله دیگر نیز تا پیش از فصل رویش است.

انتقال و غرس بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت در منطقه ۱۸ تا پایان سال

به گفته خسروی؛ مراتع و بخش جنگل‌کاری اراضی موسوم به خرمنکوب و حاشیه مجموعه ورزشی شهید عبدالله‌وند در محله خلیج فارس نقاط جدید حیات این تعداد درخت بوده که تا ۶ ماه نیز به زمان برای احیای مجدد نیاز دارد.

انتقال و غرس بیش از هزار و ۲۰۰ اصله درخت در منطقه ۱۸ تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۸ در پایان با ابراز خرسندی از سرانه مطلوب ۱۷.۵۵ متر مربعی فضای سبز این منطقه از پایتخت یادآور شد: رویکرد مدیریت شهری همواره صیانت از فضای سبز و باغات بوده و با هیچ احدی که قصد تعدی و استفاده غیرقانونی از این فضاها را داشته باشد، مماشات نخواهد شد.

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 32612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =