سی‌ویکمین پویش امید و افتخار در منطقه ۸ برگزار شد

بالاخره قطار سی و یکمین پویش افتخار و امید به منطقه ۸ رسید. پویشی که همیشه حامل خبر و نویدهایی از ارائه خدمات، توسعه، تجهیز، افتتاح و بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار شهر با تلاش همکاران پرتلاش منطقه هشت، ۵ پروژه شهری از سکوی قطار پیاده شدند که تمام این پروژه ها در محلات کم برخوردار هستند که مانند دیگر محلات این منطقه از نجیب ترین و شریف ترین شهروندان آن هستند.  ساخت و احداث ۵ پروژه شامل پارکینگ شهید مدنی، بوستان شهید خرمی شاد، مخزن ذخیره آب بوستان امدادگران، ساختمان مدد سرای بانوان و جمع آوری آبهای سطحی خیابان بخت آزاد از جمله این خبرها و نوید های خوش برای ساکنین این منطقه است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ با اشاره به گذشت ۳سال از عملیات عمرانی ساخت پارکینگ شهید مدنی گفت:  این پروژه هنگام تحویل فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به لطف خداوند سعی شد اولین پارکینگ عمومی متعلق به شهرداری منطقه در محله لشکر که یکی از محلات کم برخوردار در منطقه از ساخته شود.

وی ادامه داد: خیابان شهید مدنی به لحاظ ترافیک و وجود بافت تجاری، نیازمند پارکینگ عمومی بود که علاوه بر این پارکینگ در همین دوره اقدامات و بررسی ساخت پارکینگ های بیشتری انجام خواهد شد. 

در همین رابطه مهندس بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی و همکاری این معاونت با شهرداری منطقه ۸ در موضوع تملک زمین برای ساخت پارکینگ در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: این پارکینگ اولین پارکینگ شهرداری در منطقه ۸ است و پارکینگ های محلی از اولویت های مدیریت شهری است و با تامین پارکینگ در محلات بافت فرسوده تردد شهروندان در محلات خواهد بود.

 مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری این است که با شناسایی فضاهای مناسب در اشکال مختلف برای ساخت پارکینگ ها اعم از طبقاتی و روباز و ... و فضاهای مناسب برای پارک خودرو فراهم شود و بر همین اساس و کنون ۵ نقطه در منطقه ۸ تهران شناسایی شده است.

شهردار منطقه ۸ ایستگاه شارژ های خودروهای برقی را یکی از مهم ترین و به روزترین تجهیزات و امکانات پارکینگ عمومی شهید مدنی دانست و تصریح کرد این پارکینگ بر دو طبقه منفی یک و منفی دو در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع احداث و امکان پارک را برای ۶۰ خودرو  فراهم کرده است.

 وی با اشاره به فضای سطحی پارکینگ مدنی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده در فضای بالای پارکینگ فروشگاه شهروند ساخته خواهد شد که با وجود تره‌بار شهید علیجانی و وجود پارکینگ یک بسته کامل خدماتی را خواهیم داشت.خیابان شهید مدنی یا همان خیابان لشکر از این به بعد میزبان صدای خنده‌ها و شادی کودکانی خواهد بود که در بوستان شهید خرمی شاد بازی خواهند کرد.

تنهایی در خصوص احداث این بوستان گفت: بوستان ۸۴۰ متری شهید خرمی شاد به عنوان سومین بوستان محله سبلان است که هدف از احداث این بوستان افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی مفرح با امکانات متنوع برای شهروندان و کودکان در محله کم برخوردار است.زنگ خطر بحران کمبود آب بارها است که به صدا درآمده، کمتر شهروندی است که آن را نداند. بر همین اساس مدیریت شهری منطقه هشت، دوازدهمین مخزن ذخیره آب را افتتاح کرد که همانند دیگر شهروندان در حفظ و نگهداری آب تلاش خود را کرده باشد.

 شهردار منطقه ۸ با اشاره به استفاده بهینه و مناسب از سفره های آب زیرزمینی تصریح کرد: این مخزن در کوتاهترین زمان و در حدود ۷۰ روز به پایان رسید و آب مورد نیاز این مخزن از قنات مهدی آباد که جزء قنات های پرآب شهر تهران از تامین و مساحتی حدود ۳۴ هزار معادل ۲۱ درصد فضای سبز منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و سالانه ۲۰۰ میلیون صفحه اقتصادی خواهد داشت. 

نظافت و تمیزی کوچه ها و خیابان ها از اصلی ترین وظایف مدیریت شهری است. اگر شهرها و جوی آب پر از زباله و فاضلاب باشد این نازیبایی علاوه بر مشکلات بصری که ایجاد می کند همراه خود بوی نامطبوع و مشکلات زیست محیطی و بیماری را همراه خواهد داشت. بر همین اساس مدیریت شهری منطقه ۸ مشکل ۳۰ ساله را با ورود به خیابان بخت آزاد حل کرد.

  تنهایی با اشاره به افزایش سرانه های فضای سبز و ضرورت ساماندهی، نگهداری و آبیاری این فضاها گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری منطقه در این راستا بازسازی و مرمت قنات‌ها، لایروبی مسیل ها و ساخت مخزن آب برای جمع آوری آب های سطحی و آبیاری قطره ای است. در همین راستا، جمع آوری آب های سطحی نهر خیابان شهید بخت آزاد با بهره‌گیری و لوله گذاری پلی اتیلنی در ۱۶۰۰ متر طول انجام شد.

 وی تصریح کرد: با انجام این پروژه رضایت ساکنین و کسبه بسیار بود و در سال جاری قسمت شمالی این خیابان لوله گذاری و نهر آن جمع آوری خواهد شد.

 به گفته تنهایی با انجام این پروژه عرض پیاده‌رو از یک متر به دو متر افزایش یافته و عبور و مرور و تردد عابرین بسیار راحت‌تر از گذشته شد. وی ادامه داد: بخش شمالی بهسازی و جمع آوری شبکه های سطحی خیابان بخت آزاد نیز تا پایان سال انجام می‌شود و در حال حاضر فاضلاب بخش جنوبی تمام و مراکز تجاری مسکونی به شبکه فاضلاب شهری متصل شده‌اند و در این خیابان شاهد نازیبایی های قبل نیستیم.

مدیریت شهری علاوه بر انجام کارهای عمرانی و خدمات شهری موظف به خدمت رسانی اجتماعی و فرهنگی نیز است. درهمین راستا و بر اساس مسئولیت اجتماعی، در منطقه خانواده‌ محور سعی شد مددسرایی بنا شود که پذیرای بانوان در معرض آسیب یا خشونت باشد، تا با اسکان در این مکان بر زخم های روحی‌شان التیام بخشند و صبح با طلوع آفتاب نور تازه ای بر وجودشان تابیده شود و بتواند این مسیر سخت را با همراهی مدیریت شهری طی و به مرحله تصمیم گیری مناسبی برسانند.

شهردار منطقه ۸ در همین رابطه و در خصوص احداث پروژه مددسرای بانوان گفت: شهرداری علاوه بر سازمان خدماتی وظیفه ارائه خدمات اجتماعی به شهر و شهروندان را هم دارد بر همین اساس مددسرای بانوان منطقه ۸ مجموعاً در ۱۰۰۰ متر مربع و چهار طبقه ۸ واحدی و اتاق هایی با کاربری خدمات ویژه بانوان و اتاق های اختصاصی ویژه مادر و کودک پناهگاه مددجویان در چهار فصل سال است.

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بتوانیم خدمات مشاوره حمایتی و روانشناسی نیز به این بانوان ارائه دهیم که بتوانند به زندگی عادی برگردند.

 این ۵ پروژه به برکت حضور خانواده شهیدان گلشن دوست، آدینه بند و خرمی شاد متبرک شد که دعای فرزندان شهیدشان همراه همکاران پرتلاش شهرداری تهران باشد. 

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 32654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =