جریمه جدید شهروندان بدون ماسک

با هماهنگی کمیته حقوقی ستاد مبارزه با کرونا و استانداری تهران محرومیت از خدمات عمومی به عنوان جدیدترین جریمه برای شهروندانی که در فصاهای عمومی بدون ماسک حضور می یابند معرفی شد.

 به گزارش شهر, انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، درباره ضمانت اجرایی الزام استفاده از ماسک توسط شهروندان، گفت: اثربخشی استفاده از ماسک ثابت شده است و هر چقدر که بتوانیم از این وسیله حفاظت فردی استفاده کنیم هم برای مراقبت از خودمان و هم جلوگیری از انتقال و ادامه چرخه بیماری کرونا تاثیرات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.

او افزود: در همین راستا مقرر شد الزاماتی در رابطه با کارکنان دولت که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد استفاده از ماسک توسط آنها گزارش شده است را ارتقاء دهیم و به عدد نهایی ۱۰۰ درصد برسانیم و در ارتباط با کسانی که خدمت می گیرند؛ اگر فردی از وسایل حفاظت فردی استفاده نکرد خدمات به او ارائه نشود.

به گزارش ایسنا محسنی بندپی ادامه داد: به این ترتیب برای ادارات، اصناف و شهروندان مقرر شد با هماهنگی کمیته حقوقی ستاد مبارزه با کرونا تصمیماتی اتخاذ شود تا نه مجازات های آنچنانی و یا جریمه های آنچنانی؛ بلکه یکسری محرومیت ها از خدمات عمومی برای افراد در نظر گرفته شود تا تشویق شوند که همه افراد جامعه از لوازم حفاظت فردی استفاده کنند.

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 3274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =