به گزارش خبرنگار شهر به نقل مرکز اطلاعرسانی سامانه ۱۳۷ پلاس، رضا ناصریسرای با اشاره به تأکید مدیریت جدید شهری بر حوزه آموزش و دانشافزایی شهروندان اظهار کرد: با توجه به نیاز شهروندان عزیز مبتنی بر افزایش دانش در حوزه شهروندی، بنا را بر برپایی کلاسها و دورههای آموزشی و ارتقای سطح دانش شهروندان در حوزه مدیریت شهری گذاشتیم که در گام اول با استفاده از ظرفیت نواحی و سرای محلات و با همکاری مناطق ۲۲ گانه تلاش داریم تا پایان سال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهروند را آموزش دهیم.
رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با بیان اینکه آشنایی شهروندان با رویکردهای تحولی سامانه ۱۳۷ پلاس به خصوص در معرفی درگاههای ارتباطی جدید شهروندان با مدیریت شهری از قبیل «وب سرویس» و «شبکههای اجتماعی» با محوریت پیوست مستندات باعث میشود تا ثبت درخواست و شکایات شهروندان سرعت و اثربخشی بیشتری پیدا کند، افزود: در اولین مرحله از آموزش شهروندی سعی شد تا اساتید برگزارکننده این دورهها، ذائقه شهروندان را از حوزه تماس شهروندی و تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ پلاس به سمت ارسال و ثبت پیام و شکایت از طریق فضای مجازی، اپلیکیشن تهران من و سایت ۱۳۷plus.tehran.irتغییر دهند.
ناصریسرای ادامه داد: البته تلاش برای این تغییر ذائقه در قالب کمپینهای آموزشی با محوریت تبلیغات محیطی در سطح شهر با معرفی درگاههای ارتباطی در فضای مجازی برای رویت عموم انجام خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص شروع دورهها، چگونگی و نحوه آموزش به شهروندان خاطرنشان کرد: با توجه به محتواهای ارائهشده به مناطق و برنامهریزی انجام شده، از ۱۵ دیماه کلاسهای آموزشی در سطح سراهای محلات و مدارس شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که با استفاده از کلیپهای آموزشی و بروشورها موارد مورد نظر به شهروندان آموزش داده میشود.
ناصریسرای چرایی ادغام دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ سابق و تشکیل سامانه جدید با عنوان ۱۳۷ پلاس، آشنایی با نحوه ثبت پیامهای شهروندی در بستر وبسایت ۱۳۷plus.tehran.ir و فضای مجازی، آشنایی شهروندان با رویکردهای تحولی سامانه ۱۳۷ پلاس و آموزش تفکیک درخواستها و شکایات مربوط به شهرداری از شکایات و پیامهایی که به دیگر دستگاههای خدماترسان مربوط میشود را از اهداف برگزاری این کلاسها ذکر کرد.
رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با اشاره به نحوه انتخاب شهروندان و حضور آنان در این کلاسها افزود: در گام اول سعی شد در این کلاسها از شهروندان پُرتماس با سامانه ۱۳۷ پلاس، مدیران و کارشناسان سرای محلات و دانشآموزان علاقمند به فعالیت در حوزه شهری استفاده شود تا به عنوان سفیران آموزشی موضوعات مربوطه را به سایر شهروندان منتقل کنند .
ناصری سرای ادامه داد: با همکاری مناطق ۲۲ گانه تلاش کردیم هر کدام از ۱۲۴ ناحیه شهرداری سه دوره کلاس یکساعته را برپا کنند که هم در داخل مدرسه، هم در سرای محلات و هم در خود نواحی این کلاسها با حضور حداقل ۱۵ شهروند برگزار شود و به این ترتیب تا پایان سال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهروند از این دورههای آموزشی بهرهمند خواهند شد.
انتهای پیام/
نظر شما