شهرداری تهران ملزم به رعایت سقف حقوق مدیران و کارکنان شد

شهرداری تهران بر اساس تبصره نهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ملزم به رعایت سقف پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (رفاهی) مدیران و کارکنان سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره هشتم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران موظف است سامانه یکپارچه اطلاعات پایه (ثبتی)سازمانها، شرکتها و موسسات تابعه و وابسته را حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۲تکمیل و بروزرسانی کند و نسبت به ثبت اطلاعات نیروی انسانی و مدیران، بودجه و صورت های مالی و گزارش های عملکردی در سامانه مزبور اقدام و امکان دسترسی به اطلاعات یاد شده را به صورت برخط برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران فراهم کند.

امانی همچنین تصریح کرد: کارمزد(بالاسری) سازمانها، شرکتها و موسسات تابعه و وابسته، در صورت عدم پیش بینی جبران هزینه مدیریت و راهبری، در ازای اجرای پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای از محل بودجه شهرداری تهران، حداکثر تا سه درصد (۳%) از عملکرد اعتبارات مربوطه در سقف تعیین شده در بودجه مصوب است.

وی اضافه کرد: سقف پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (رفاهی) مدیران و کارکنان سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری و برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اعلام و کلیه سازمانها و شرکتها و موسسات وابسته مکلف به رعایت آن هستند.

امانی گفت: شهرداری تهران موظف است با هدف تحقق استقلال مالی سازمانها، شرکتها و موسسات تابعه و وابسته، به گونه ای برنامه ریزی کند تا وابستگی آنها به بودجه عمومی شهرداری تهران به صورت سالیانه حداقل ۱۰ درصد کاهش یابد.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه گفته می شود صدها نیرو در شهرداری سقف حقوق را دریافت نکردند، گفت: نمی توانیم در صورت افزایش حقوق کارکنان رسمی در دولت، سقف حقوق را پرداخت نکنیم.

وی ادامه داد: اگر کسی مدیر بود و بازنشسته شد با همان حقوق بازنشسته شده است.

گفتنی است تبصره هشتم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 32920

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =