انتقاد کاشانی از تخصیص بودجه به خانه‌موزه‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تخصیص بودجه به خانه‌موزه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در جریان بررسی ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با انتقاد از تخصیص بودجه به برخی خانه‌موزه ها گفت: برخی گمان می کنند بودجه شهرداری تهران مهریه مادر و یا سهم الارث آنهاست و شهرداری تهران تنها منبع مالی‌شان است.

وی با اشاره به اینکه مردم با سختی عوارض می دهند، گفت: در یکی از مناطق مادر و پدر شهید کفش‌شان را نشان دادند و گفتند که پاره است و نداریم برای درآمد پایدار شما برای بردن زباله پول بدهیم و همزمان آنجا گلریزان می کنیم. باید شأن رعایت شود.

کاشانی تأکید کرد: ما برای ۲ میلیارد تومان بودجه منطقه ۶ که می خواهد پروژه اش را تکمیل کند و خدمات ارائه دهد می گوییم پول نداریم؛ اما عده ای همچون انگل روی بودجه شهرداری نشسته اند. چرا؟ حداقل ماهی گرفتن یاد بگیرند. ۴۰ سال است که هر سال یک میلیارد و دو میلیارد تومان پول می گیرند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به انتقادات کاشانی نسبت به افزایش بودجه خانه موزه پروفسور حسابی گفت: شهرداری خانه های اشخاص مهم و دانشمندان را می خرد و نگهداری می کند و به خانه موزه پروفسور حسابی نیز کمک می کند و گفتیم بنابر رقم سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود؛ این موضوع شخص نیست و خانه یکی از مفاخر ماست.

کاشانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما چندین خانه موزه داریم و چرا این موزه ها پول نمی خواهند، گفت: باید به شهرداری منطقه یک پول بدهیم و بگوییم تعدادی کارمند در نظر بگیرد تا در خانه موزه به کار گرفته شوند نه اینکه پولی به خانه موزه بدهیم.

وی تأکید کرد: این پول در جای خود مصرف نمی شود. زیرا سال بعد بیاید کادو برای فرزندان من به منزلم می فرستند یا در ورق های ۸۰ گرمی با سربرگ طلایی که رئیس جمهور نیز در آن نامه نمی نویسد، نامه می دهند. در مناطق وضعیت اینگونه نیست و ما نیاز به این کادوها نداریم. اگر پول به درستی جای خود خرج شود، خدمتگزار همه خواهیم بود.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 33020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =