الزام تعیین مشاور برای پایدار سازی  ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار توسط مالک

شهردار منطقه ۷ از الزام مالک و ذی نفعان نسبت به تعیین مشاور و مجری ذی طلاح برای پایدار سازی و رفع ناایمنی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۷؛شهردار منطقه ۷ شهرداری تهران در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده برای ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار توضیحاتی ارائه کرد.
 نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷  در خصوص آتش‌سوزی ساختمان ۱۵۳ در خیابان بهار که روز شنبه ششم اسفندماه رخ داد، گفت: بعد از بروز این حادثه طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سریعا کمیسیون رفع خطر منطقه تشکیل شد و پس از بررسی‌های فنی همه‌جانبه تصمیماتی گرفته شد.
وی ادامه داد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل نا  ایمن بودن ساختمان ساکنین تخلیه و ساختمان پلمب شد. 
به گفته آبادیان؛ موضوع به دادسرای عمومی انقلاب ناحیه ۷ تهران منعکس شد که منجر به صدور حکمی از طرف دستگاه قضایی مبنی بر تعطیلی و پلمب محل شد.
شهردار منطقه ۷ اضافه کرد: این موضوع سریعا به کلانتری ۱۰۷ منعکس و دستور قضایی اجرا شد.
 آبادیان گفت: بنا درخواست شهرداری تهران از سازمان نظام مهندسی موضوع مورد نظر و بازدید کارشناسان ماده ۲۷  سازمان نظام مهندسی قرار گرفت و بواسطه این نظریه کارشناسی سازمان نظام مهندسی مجدد کمیسیون رفع خطر در این مورد تشکیل و اعلام نظر فنی و کارشناسی این سازمان به دادستان ناحیه ۷ منعکس تا معاونت دادستان دستورات لازم را صادر کند که بر اساس آن مالک و ذی نفعان مکلف شدن نسبت به تعیین مشاور و مجری ذی صلاح اقدام، تا بابت پایدار سازی و رفع نا ایمن بودن ساختمان اقدام کنند.
شهردار منطقه ۷ در پایان با اشاره به بازگشایی مسیر خیابان بهار با اجرای تمهیدات ایمنی لازم، یادآور شد: ساختمان ۱۵۳ به پیشنهاد شهرداری منطقه ۷ و بر اساس دستور قضایی، همچنان پلمب و هیچ گونه بهره برداری در این ساختمان صورت نمی گیرد.
انتهای پیام/
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 33048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =