برای مدیریت بحران باید جهاد رسانه‌ای کنیم

رزمایش مانور آمادگی زلزله و جلسه کنفرانس بین‌المللی فرماندهی و کنترل ارتش با همکاری دانشگاه جنگ و شهرداری منطقه۱۱ تهران برگزار شد و در این نشست؛ شهردار منطقه۱۱ گفت: باید برای آموزش شهروندی آمادگی و مدیریت بحران جهاد رسانه ای کنیم.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران؛ سیدمحمد موسوی شهردار این منطقه ضمن حضور و سخنرانی در اولین کنفرانس بین المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ارتش در جلسه جنگ رزمایش مدیریت بحران زلزله عنوان کرد: هم اندیشی و مشارکت گروهی تمام ارکان‌ها و ارتباط بین سازمانی برای اماده باش مقابل بحران و بلایای طبیعی اصل مهمی است .

 ما باید از تجربه کشور های همسایه در بحران اخیر سوریه و ترکیه درس بگیریم که چطور جان عزیز مردم در نتیجه عدم توجه به مقررات مبی ساختمان و عدم امادگی برای اماده باش حین بحران از بین رفت .

 او افزود: از فرمانده ستاد فرماندهی آموزشی دانشگاه جنگ و دستگاه های اجرایی برای همکاری و هم اندیشی در جلسه رزمایش اماده باش بحران سپاس گذارم و تقاضا دارم این جمع که با حضور متفکران و نامیان سازمان هایی نظیر آتش نشانی؛ اورژانس؛ آب و برق و گاز و نیروی انتظامی و ... تشکیل شده است؛ ادامه دار باشد و بتوانیم با هم اندیشی به ارتقای آمادگی سازمانی حین بحران کمک کنیم .

 شهردار منطقه۱۱ تهران در ادامه این کنفرانس تاکید کرد: اصل مهم در مدیریت بحران آموزش مردم به خصوص نوجوانان و کودکان است .
 مدیریت شهری ارتباط خوبی با آموزش و پرورش دارد و ما امکانات آموزشی را در اختیار مدارس می‌گذاریم که موضوعات آموزش های شهروندی را در بحران کنترل کنند و رهرو مسیر آموزشی باشند .

 موسوی تصریح کرد: باید جهاد رسانه ای کنیم و مردم را برای آمادگی شرایط بحرانی نظیر زلزله آماده کنیم . ما باید از فضای رسانه کمک بگیریم و این وظیفه همه دستگاه ها است تا با ظرفیت تمام پای کار آموزش مبانی و اصول مدیریت بحران به مردم بیایند.

بر اساس این گزارش؛ نشست و رزمایش آمادگی زلزله در دانشگاه جنگ واقع در منطقه۱۱ با حضور امیر ولی‌وند فرمانده دافوس؛ موسوی شهردار منطقه۱۱؛ گروه های دوام محلات و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۱؛ نمایندگان سازمان های مرتبط؛ فرماندهان آموزشی دافوس و فعالان مرتبط با این حوزه طی دو روز در در دانشگاه جنگ برگزار شد وستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه۱۱ پاسخگوی سوالات و ابهامات نمایندگان سازمان ها بود .

در انتهای مراسم نیز از اعضای گروه دوام منطقه۱۱ و نمایندگان سازمان ها توسط شهردار منطقه و فرمانده دافوس تقدیر شد. 

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 33049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =