تلاش برای جذب مشارکت حداکثری شهروندان در امر سلامت

نشست شورای سلامت شهرداری منطقه ۱۶ با حضور شهردار منطقه، مدیر کل سلامت شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و مسئولین سلامت محلات ۹گانه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته شهرداری منطقه ۱۶ در راستای ارائه خدمات سلامت محور به اولویت‌های امور در حوزه سلامت پرداخت و به رفع مسائل اجتماعی، گسترش کانون‌های سلامت محور در منطقه و آموزش کنترل رفتارهای پرخطر در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان با محوریت خانواده اشاره کرد.

وی بر تلاش بیشتر در راستای جذب مشارکت از طریق کانون‌های اجتماع محور و ذینفعان حوزه سلامت در محلات نیازمند و کم برخوردار تأکید کرد.

در ادامه نشست سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ نیز ضمن اشاره به نقش مشارکت در امور سلامت اشاره کرد و افزود: یکی از اموری که در مدیریت شهری منطقه می بایست در دستور کار قرار گیرد تعامل هرچه بیشتر با ذی نفعان حوزه سلامت منطقه اعم از سازمان بهزیستی، مرکز جامع خدمات بهداشت پهنه جنوب، آموزش و پرورش، NGOها و ... است که می‌تواند در امر مهم سلامت و بهداشت شهروندان هم افزایی چشمگیری ایجاد کند.

وی افزود: باید تلاش شود تا با بهره‌گیری از مشارکت همگانی و تعامل این مهم را به نتیجه رساند.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه گفت: همچنین بهسازی معابر برای تردد معلولین یکی از مهم ترین رویکردهایی است که می‌بایست در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گیرد.

در ادامه این نشست حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶ نیز به ارائه گزارش عملکرد یکساله شورای سلامت پرداخت که بر همین اساس به مواردی از جمله بهداشت محیط کار جگرکی های میدان بهمن، شورای فصلی نواحی ۶گانه منطقه، جذب مشارکت از طریق کانون های اجتماع محور محلات ۹ گانه اشاره شد.

در پایان نشست شورای سلامت منطقه نیز از تلاش های دبیر کانون پزشکاه منطقه، معاون اجتماعی کلانتری نازی آباد نماینده آموزش و پرورش و مربیان برتر سلامت منطقه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 33068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =