رشد ۲۰۷ درصدی اعتبار پروژه‌های غیرمستمر منطقه یک در سال آینده/پیاده‌راه باغ فردوس مرمت و بازسازی شد

شهردار منطقه یک گفت: برای سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده سال پرکاری را خواهیم داشت و رشد ۲۰۷ درصدی را در اعتبار پروژه های غیرمستمر داریم؛ در واقع اعتبارات این پروژه ها از حدود ۸۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۶ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی این منطقه که صبح امروز - چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱- در سی و نهمین رویداد امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه بعضی از این پروژه ها در دوره ۴ ماهه اخیر استارت خورده و برخی نیز پیگیری زحمت همکاران ما در دوره قبل است، اظهار کرد: اتصال اتوبان ارتش به جاده لشگرک پروژه مهمی است که از مرداد ماه شروع شد و بحث معارضین تاسیساتی و جابجایی شبکه برق ۲۰ کیلووات و روشنایی کامل اتوبان آن را در این دوره انجام دادیم.

وی ادامه داد: در گردنه قوچک که ورودی تهران به اتوبان ارتش است معمولا گره ترافیکی داریم که با اجرای پروژه مذکور، این امکان وجود دارد که مسیر رفت را از راهی که حدود ۴۸۰ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد عبور کنیم؛ همچنین ۳ هزار تن آسفالت در این پروژه استفاده شده و ۴۸۰ متر پیاده روسازی و دو هزار و ۴۰۰ متر نهر کشی و جدول گذاری انجام شده و ۱۲۰۰ درخت و درختچه در این مسیر کاشته شده است. جمع اعتبارات این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: دومین پروژه امروز، مرمت و بازسازی پیاده راه فرهنگی باغ فردوس است که عملیات بهسازی پیاده راه به طول ۹۵۰ متر انجام و دو هزار متر معبر ساخته شده و یکهزار و ۵۰۰ درخت و درختچه و گل در آن کاشته شده است که حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است.

صباغ ادامه داد: تعریض معبر طباطبایی پور که تکمیل کننده گره ترافیکی خیایان شهرداری و جایگزین آن در آینده خواهد بود دیگر پروژه ای است که افتتاح شد؛ در این پروژه ۱۴ معارض ملکی را رفع کردیم که مجموع تملک آن به ۳۵۰ میلیارد تومان می رسد؛ در این پروژه حدود یکهزار و ۵۰۰ متر مربع دیواره سنگی داشتیم و یک هزار متر به فضای معبر اضافه شده و حدود ۶ میلیار تومان نیز برای کار عمرانی در این پروژه هزینه شده است.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه کانال جمع آوری آب‌های سطحی در خیابان باهنر نیز در کمتر از ۴ ماه به جمع بندی رسید، اضافه کرد: همچنین در منطقه یک با توجه به مراجعه زیاد گردشگران، بازسازی، ترمیم و احداث ۸ چشمه سرویس بهداشتی در ورودی محله درکه و اوین انجام شد.

وی جمع اعتبار این پروژه ها را حدود ۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: برای سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده سال پرکاری را خواهیم داشت و رشد ۲۰۷ درصدی را در اعتبار پروژه های غیرمستمر داریم؛ در واقع اعتبارات این پروژه ها از حدود ۸۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۶ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ رسیده است.

صباغ عنوان کرد: همچنین در بحث پروژه های توسعه محلی رشد ۷۴ درصدی را برای سال آینده خواهیم داشت و عدد این اعتبارات از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه ۳۵ میلیارد تومانی مجموعه ورزشی نفت را در منطقه داریم که کار عمرانی آن تمام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی تجهیز است. این مجموعه به همراه مجموعه ورزشی ریحانه در محله زعفرانیه به زودی افتتاح خواهند شد.

شهردار منطقه یک در پایان گفت: احداث دو مجموعه ورزشی با پارکینگ مناسب در محلات ازگل و قیطریه که دارای سرانه های ورزشی پایینی هستند در برنامه ما برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود. 

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 33072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =