هرس ۲۴ هزار و کاشت بیش از ۴ هزار اصله درخت در محله‌ها

شهردار منطقه ۱۴ گفت: با هرس ۲۴ هزار و کاشت بیش از ۴ هزار اصله درخت در طبیعت محله‌ها، این منطقه به استقبال بهار می‌رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور درباره طرح استقبال از بهار گفت: در آستانه عید نوروز و برای زیباسازی محیط های شهری  و نمای بصری محلات ، علاوه بر کاشت نشا انواع گل‌های فصلی و دائمی، بیش از۴هزار  نهال از نوع درختان دارویی، معطر در معابر ،میدان‌ها و محورهای منطقه کاشته شد.

وی با بیان اینکه کاشت گل و گیاه و زیباسازی مناظر شهری باعث ارتقا سلامت روحی شهروندان و به ویژه مسافران نوروزی می شود، افزود: در این راستا علاوه بر کاشت گل‌های متنوع فصلی و دائمی متناسب با شرایط آب و هوایی این منطقه، نسبت به هرس و رسیدگی به طبیعت محله ها و بوستان ها اقدام لازم صورت گرفت.

سالاری پور تشریح کرد: در طرح جامع محلات منتخب و محور های بزرگراهی  همچنین  اقدامات به زراعی شامل کندو کوب،  کاشت درخت و درختچه از جمله یاس هلندی، یوکا، زرشک و پیروکانتا همچنین ایجاد فرش گل به متراژ ۳هزار و ۳۰۰ مترمربع  در محلات دلگشا، صاحب الزمان، تاکسیرانی، دولاب، حسین آباد، قصر فیروزه و محورهای بزرگراهی امام علی (ع) و نبرد انجام شد.

وی یاداور شد: در این طرح بهاری همچنین  بیش از۲هزار عدد پیاز لاله، ۳۰۱ اصله نهال رایگان نیز در منازل شهروندان و مدارس کاشته و هدیه شد.

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 33097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =