برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در پایتخت/ شهرداری تهران پیشرو در نهضت ملی مسکن است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: به همت شهردار تهران ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت پیش‌بینی شده است.

علیرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به رویکرد کشور در ساخت مسکن، اظهار کرد: تعهد دولت ساخت چهار میلیون واحد مسکن در کشور است که در بخش شهری واقع شده و به همین جهت شهرداری‌ها در ساخت این واحدهای مسکونی نقش دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش شهرداری ها در نهضت ملی مسکن، یادآور شد: شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها در قالب صدور پروانه برای واحدهای مسکونی و همچنین برخورداری از ظرفیت اراضی برای بارگذاری مسکن، در ساخت این چهار میلیون سهیم هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در این نهضت پیشروترین شهرداری در کشور است، تصریح کرد: به همت شهردار تهران ساخت ۱۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده و ضمن شروع به عملیات اجرایی بخش عمده نیاز مسکن شهروندان تهرانی را تأمین کند؛ هرچند با توجه به وسعت پایتخت و همچنین روند توسعه آن، نیاز به تعریف پروژه‌های جدی وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه شهرداری در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته، باید در راستای شهرسازی و شکل‌گیری شهر مبتنی بر هویت شهر ایرانی-اسلامی، ارتقاء کیفیت زندگی در کلانشهرها، حرکت به سمت هوشمندسازی و شهرسازی به عنوان تأمین‌کننده نیاز جوان آینده قدم‌های جدی‌تری برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: باید در هویت بخشی اقدام مؤثرتری با حفظ معماری ایرانی- اسلامی دنبال کنیم که این اقدام انقلابی از شهردار و شهرداری انقلابی دوره ششم انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 33148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =