از علت انتشار دود تا ماجرای چکش‌های ایمنی

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: روز گذشته در یکی از قطارهای نسل اول خط یک مترو تهران به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ شاهد انتشار دود بودیم که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

 هادی زند سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره جزییات انتشار دود از قطارهای نسل یک در روز گذشته در ایستگاه شهید بهشتی گفت: قطار شماره  ۱۱۶ در خط یک مترو تهران که یکی از قطارهای قدیمی و از نسل DC است، در ساعت ۱۷:۱۳  در این خط از ایستگاه تجریش به سمت ایستگاه کهریزک در حرکت بود که هنگام ورود به ایستگاه شهید بهشتی به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ ، بوی سوختگی متصاعد و دود در فضا منتشر شد.

زند افزود: به محض بروز این حادثه مسافران این قطار تخلیه و متصدی سکوی غربی ایستگاه شهید بهشتی بلافاصله پس از مشاهده دود ناشی از جرقه با کپسول آتش نشانی آن را اطفاء کرد تا سرویس دهی در خط از سر گرفته شود. این نقص فنی که در برخی از قطارهای قدیمی رخ می دهد مشکلی برای سلامتی و ایمنی مسافران ایجاد نمی‌کند و شایعات اخیر مبنی بر انتشار دود مسمومیت‌زا در مترو قویا تکذیب می‌شود.

 سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره ایجاد اختلال در یکی از قطارهای خط چهار مترو در صبح امروز یکشنبه -۱۴ اسفندماه۱۴۰۱- گفت: وقوع این مورد هم به دلیل اختلال فنی بوده که تلاش شد خیلی سریع مشکل حل شود.

وی در پایان درباره شایعاتی که درباره برداشته شدن چکش های ایمنی از داخل واگن‌ها مطرح شد، اظهار کرد: چکش‌های ایمنی برای تعویض و بهسازی برداشته شده بودند که فردا -۱۵ اسفند- به واگن‌ها بازگردانده خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 33231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =