تشکیل کانون نوجوانان ثامن، فرصتی برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان در منطقه ۸

 فاطمه تنهایی  شهردار منطقه۸ در نخستین نشست از سلسله نشستهای هم اندیشی و رشد و تعالی گفت: با تشکیل کانون نوجوانان ثامن، فرصتی برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان در منطقه فراهم شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین برمایی و مدیران ارشد شهری منطقه و همچنین صد نوجوان به عنوان نمایندگان نوجوانان اعضای کانون ثامن برگزار شد؛ گفت: با توجه به اینکه تربیت شهروند متعالی در دستور کار اداره کل شهروندی قرار دارد، شهرداری منطقه۸ پرداختن به موضوعات آموزشی به ویژه در حوزه تربیت اخلاق و تکالیف شهروندی برای نوجوانان را امری ضروری در ترویج این فرهنگ می‌داند.

تنهایی افزود: ساماندهی، آموزش و جلب مشارکت نوجوانان در راستای اهداف و ماموریت‌های مدیریت شهری از اهداف اصلی این طرح در منطقه ۸ است و ایجاد بستر مناسب برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان، سبب رشد خلاقیت ‌های اجتماعی آنان و ارتقاء سطح شناخت و آگاهی در حقوق شهروندی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین برمایی در این نشست با اشاره به اینکه نوجوان در دوره طلایی زندگی خود هستند و اهمیت دادن به این دوره و استفاده از این پتانسیل سبب شناخت و شکوفایی استعداد ها در این گروه سنی می شود؛ گفت: در این‌ راستا می‌توان با برگزاری جلسات مشاوره ای و آموزشی به رشد و توسعه فردی و ارتقای نشاط اجتماعی این نوجوانان کمک کرد.

فاطمه تنهایی در ادامه این نشست، روند تشکیل این کانون در منطقه۸ را تشریح کرد و گفت: فراخوان عضویت در کانون ثامن از طریق سرای محلات ، مدارس و مساجد  به صورت حقیقی و مجازی آغاز شد و بعد از ثبت نام علاقمندان و فرآیند انتخابات، نشست‌ فصلی کارگروه دبیران در اداره آموزش‌های شهروندی منطقه برگزار و در ۵ کمیته تخصصی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نوجوانان بحث و تبادل نظر می‌شود.

تنهایی کمیته‌های محیط زیست، ترافیک، فرهنگی و ورزشی، ایمنی و بهداشت، مشارکت‌های محلی و خدمات اجتماعی و کمیته روابط عمومی و فناوری را به عنوان پنج کمیته این کانون نام برد و گفت: مدیریت منطقه با هدف انجام درست الزامات اجرایی به صورت مستمر و هر دو ماه یکبار بر اساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، میزان مشارکت نوجوانان در کانون ثامن منطقه۸ را پایش می‌کند.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 33248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =