شهرداری منطقه ۵ پذیرای میهمانان بین المللی روز درختکاری

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ به تشریح مراسم روز درختکاری در این منطقه با عنوان"حفظ زمین برای نسل های آتی" و با حضور چهره های بین المللی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵،احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در مراسم بین المللی حفظ زمین برای نسل های آتی به مناسبت روز درختکاری با حضور  امیرعبدالهیان همسر وزیر امور خارجه ایران، غلامزاده معاون بین الملل شهرداری تهران و دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، لندی نماینده مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد، گفت: جمعی از همسران سفرای کشورهای مقیم پایتخت از جمله کشورهای ارمنستان،برونئی دارالسلام،کوبا، سوریه، چین، تایلند، الجزایر، قزاقستان، مکزیکریا،زیمباوه،اروگوئه، جمهوری آفریقای جنوبی،مکزیک، فیلیپین و همسررئیس سازمان اکو، نماینده برنامه عمران سازمان ملل و نمایندگی هیات یاری رسانی ملل متحد در افغانستان از جمله میهمانان بین المللی حاضر در مراسم روز درختکاری بوستان جوانمردان بودند.

وی ادامه داد: میزبان این مراسم شهرداری منطقه ۵ و متولی آن مجمع شهرداران آسیایی و انجمن بانوان دیپلمات وزارت امورخارجه بود. شهردار منطقه ۵ افزود: در جریان این برنامه بانوان حاضر نهال مثمری از سیب و زیتون را به نام کشور خود کاشتند و مادر یکی از نوزادان محله کن نیز با همراهی همسر وزیر امور خارجه ایران نهالی را به نام فرزند تازه متولد شده اش کاشت.

همچنین در این مراسم غلامزاده معاون بین الملل شهرداری تهران و دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی به اهمیت حوزه دیپلماسی عمومی و غیردولتی اشاره کرد و اظهار داشت: رویدادهایی مانند آئین درختکاری تاکیدی مجدد بر حفظ و اهمیت محیط زیست و گسترش آن در پایتخت است و زیبایی دو چندان آن رقم خوردن این اتفاق توسط همسران سفرای حاضر در ایران است تا به نوعی دوستی و روابط حسنه کشورها را نیز نشان دهد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 33350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =