توزیع رایگان ۳۵۰۰ نهال در سه نقطه از منطقه هشت و غرس ۱۱۰ اصله نهال در روز درختکاری

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دوستداران طبیعت و کودکان کار ۱۱۰ نهال را در بوستان تمدن منطقه۸ غرس کردند همچنین توزیع رایگان ۳۵۰۰ نهال در سه نقطه از این منطقه آغاز و روزانه بر اساس پیام‌های شهروندی، ۲۵۰ اصله نهال در منازل شهروندان کاشته می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی در این جشن که با حضور مدیر کل محیط زیست توسعه پایدار شهر تهران، کودکان کار تحت پوشش مراکز «پرتو» شهرداری تهران، سه خانواده شهید و نوشهروندان(نونهالان) در بوستان تمدن برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) گفت: سرانه فضای سبز در منطقه۸ تهران چهار و دو دهم متر مربع است که این عدد در برخی از محلات کم برخوردار منطقه به دو متر مربع کاهش پیدا می‌کند.

شهردار منطقه۸ افزود: مدیریت شهری منطقه در سال ۱۴۰۱ با بررسی‌های میدانی و کارشناسی، کاشت نهال و احداث بوستان در هر فضایی از منطقه که ایجاد فضای سبز در آن امکان پذیر بود را انتخاب و اقدامات لازم در این موضوع انجام گرفت.

وی با اشاره به تعداد ۹۳ بوستان در سطح منطقه۸ افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز، در سال ۱۴۰۱، علاوه بر کاشت گل و گیاه در دو بوستان مادر و کودک، تعداد دو بوستان" شهید خرمی شاد" و بوستان "شهید ضابط" به بوستان‌های منطقه ۸ افزوده شد.

شهردار منطقه۸ در ادامه این جشن از غرس ۱۱۰ نهال به دست دوستداران طبیعت و کودکان کار، نوشهروندان(نونهالان) و دانش‌آموزان خبر داد و گفت: علاوه بر غرس این نهال‌ها، تا پایان روز ۲۲ اسفند توزیع روزانه ۵۰۰ نهال در سه بوستان از منطقه انجام می‌شود.

 وی گفت: با آغاز هفته منابع طبیعی به مدت ۷ روز توزیع نهال رایگان در بوستان‌های شهدای تهرانپارس، فدک و تمدن که به ترتیب در نواحی یک، دو و سه منطقه۸ قرار دارند؛ انجام و در مجموع با پایان هفته منابع طبیعی، بیش از ۳۵۰۰ نهال در منطقه۸ توزیع شده است.

 براساس این گزارش روزانه ۲۵۰ نهال بر اساس پیام‌های شهروندی ۱۳۷ در منازل شهروندان کاشته میشود و گفتنی است در پایان این جشن از خانواده شهیدان سلیمانی، جعفری و خوش سیما تجلیل و به رسم یادگار هدایایی به کودکان و نوشهروندان اهدا شد.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 33391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =