اجرای برنامه چهارم توسعه شهر تهران با ۳۷۶ هزار میلیارد تومان/ ۳۳ درصد از احکام به حمل و نقل و آلودگی هوا اختصاص دارد

شاخص‌ها، منابع و مصارف و نگاشت نهادی احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی شاخص‌ها، منابع و مصارف و نگاشت نهادی احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران با بیان اینکه کاری بسیار حرفه‌ای و متمایز انجام شده است، اظهار کرد: عمده جداول شاخص ها در برنامه سوم توسعه خالی است که در برنامه چهارم، جداول توسط شهرداری و کمیته ها و کمیسیون های تخصصی به صورت حرفه ای تدوین شده تا بتوان پیشرفت شاخص ها را کنترل کرد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است گزارش عملکرد شاخص ها را در صحن قرائت کند و در سامانه کنترل پیشرفت کار پروژه ها نیز اطلاعات برای دسترسی اعضای شورای شهر ثبت شود.

مظفر با بیان اینکه دستگاه های همکار در اجرای برنامه دغدغه اصلی ما در شوراست، یادآور شد: این اهتمام شهرداری را می طلبد که سهم دولت و دستگاه ها را برای اجرای برنامه چهارم توسعه جذب کند.

وی همچنین تصریح کرد: برش منابع و مصارف هر چهار سال به صورت ریز و جزئی در نظر گرفته شده اما ما این مبالغ را در تک تک شاخص ها تجمیع کرده ایم که ۵۰ تا ۶۰ درصد دغدغه ها را برطرف می کند و انعطاف چهار ساله در تخصیص منابع را خواهیم داشت.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعداد متناسب با برنامه تعدیل شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ تفاوت رقمی فاحشی در احکام شاهد نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از شاخص های اصلی برنامه ضمانت اجرایی احکام است، تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است از طریق آزمون و مصاحبه جهت انتصاب مدیران برای تسلط به احکام برنامه اقدام کند.

مظفر با اعلام اینکه برای اجرای هر حکم برنامه زمانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بازنگری شاخص ها نیازی به مصوبه نداریم و اگر در هریک از شاخص ها و احکام و مفاد مصوبه شورا نیاز به بازنگری وجود داشته باشد با رأی دو سوم اعضای شورا انجام خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموع اعتبار اجرای برنامه چهارم توسعه شهر تهران ۳۷۶ هزار میلیارد تومان برای چهار سال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این ۳۷۶ هزار میلیارد تومان شامل منابع دولت و بخش خصوصی نیز است، خاطرنشان کرد: برای حمل و نقل ۲۸۶ هزار میلیارد تومان، محیط زیست و آلودگی هوا پنج هزار میلیارد تومان، بافت فرسوده و ایمنی شهری ۲۱ هزار میلیارد تومان، مسائل فرهنگی و اجتماعی ۴۱ هزار میلیارد تومان و هوشمندسازی و بهبود مدیریت ۲۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مظفر تأکید کرد: حمل و نقل و آلودگی هوا ۳۳ درصد و یا به عبارتی یک سوم احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است شاخص‌ها، منابع و مصارف و نگاشت نهادی احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 33401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =